Jump to content

Hvor få kjøpt brukt forgasser til 3.7l Mercruiser?

ThoGra81

Recommended Posts

Opprett en PayPal konto, og betal via den. Da er du trygg. Frakt blir vel en 5-600,- kroner, i tillegg må du betale moms av hele beløpet samt et par hundre i fortollingsgebyr. Ebay er som finn.no, en markedsplass for firma og private. Har handlet mye via Ebay, uten problemer av noe slag. Dvs det har skjedd en gang at jeg ikke fikk varene, men da rapporterte jeg dette til PayPal og fikk pengene tilbake uten diskusjon.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Viktig det Index skriver. Opprett en paypal konto og betal via den, da er du sikret. Jeg handler mye på ebay og har veldig gode erfaringer. Flere ganger bedre opplevelser enn norske butikker her hjemme. Du kan gå inn på selgers profil og se kundescore, jeg handler med dem som har høyest score. Luringene er på ebay også så man må være litt på vakt.

Jeg står litt i samme gata som deg og trenger egentlig en ny forgasser, den var oppe to ganger i sommer. Jeg skal gi den en kjangs til med ultralyd og syrekoking. Det er en del korrosjonsskader som lager trøbbel med tette dyser og kanaler, kjøpknappen på ny gasser står klar :-) Kjøpe brukt forgasser ser jeg på som lite aktuelt da den kan være like ille, sånt veit man jo ikke. Rep den gamle eller ny enkelt og greit.

Hei igjen :) Fireporteren på vår 190 hk hadde ikke vert i bruk på flere år, og ligget delvis ute.... Så etter att jeg hadde overhalt topplokk og startet opp motoren så skjønte jeg fort at jeg måtte gjøre noe med forgasseren også :( Den var forholdsvis enkel å åpne og rense og fungerte utmerket etterpå. Pakningsettet med nålventil og div. kjøpte jeg hos sarpsborg motor.

Vet du hva som er feil med forgasseren din?

Tror den er blitt slitt konkav i bunnen mot manifolden. det lekker bensin ut av pakningen når jeg heller opp i gasseren. Da trekker den falsk luft og tror forrige eier har skrudd seg helt bort når det gjelder blanding og lufteskrue. Dette er jo et prosjekt så jeg har regnet med en del skruing må til. Da etter gamle "Learning by doing" prinsippet. Skrudde sykkel på 90-tallet, det er vel nærmeste jeg kommer mekaniker dessverre, så kommer nok flere "glupe" spørsmål fra denne fronten:-) Men jeg syntes jo det er veldig moro da. Håper jeg får den opp å gå til våren... Den starter og går nå, men må justere med gasswire for å få den til å holde seg i gang.

Jeg kan nærmest garantere at den ikke er konkav i bunnen, og en Rochester går så å si aldri i stykker.

Lekkasjen er nok i pakningen, og det sitter som regel en tykk pappplate mellom forgasseren og innsuget.

Norsk Forgasserservice kan rengjøre den og bytte slitedelene for deg, og setter den tilbake til standardinnstillingene.

Du kan også gjøre det selv, med et rep sett til en femtilapp og litt tålmodighet.

Standardinnstillingene er ganske greie, skru skruene helt inn, og ikke stram til, bare akkurat så du merker at de ikke går lengre, og så en 3-4 runder ut bør være greit for å starte.

Alle motorer er forskjellige, og hvordan det ender opp er egentlig ikke så viktig (altså om det er 1 eller 10 runder ut) så lenge motoren går slik den skal.

Du finner en del av de gamle manualene her!

Redigert av adeneo (see edit history)

Hmmmm, ja dette er jo ikke kontrollert med vater enda adeneo, men så dette via youtube som viser så mye rart og antok dette var problemet siden pakning er byttet og lekker like herlig:-) Jeg kan selvsagt ha prestert å ikke sette den helt korrekt på når jeg skrudde den fast. Finnes det noe "guffe" man kan feste pakningen mot innsuget slik at den ikke flytter på seg? Her tror jeg at jeg bør kjenne min begrensning og betale for ekspertisen. litt for tidlig å ødelegge neste sesong syntes jeg:-)

Ikke fått svar fra forgasserservice, men prøver igjen i dag. Tusen takk for innspill!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...