ThoGra81 Startet 25.November.2013 Del på Facebook Startet 25.November.2013 Er på jakt etter en brukt, men velfungerende Rochester 4 ports forgasser til en Mercruiser 3.7L 190hk innenbordsmotor. Vet noen hvor man kan få tak i disse til en rimelig penge??? Pris på ny er 7.680,- fra Holmen Slipp. Setter stor pris på svar. Sitér dette innlegget Link to post
dracoterje Svart 25.November.2013 Del på Facebook Svart 25.November.2013 Har en forgasser til 3,7 L , men tror den er 2 porter . Skal sjekke i kveld. Den kan du få rimelig Sitér dette innlegget Link to post
ThoGra81 Svart 25.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2013 Tusen takk, hører i fra deg. Sitér dette innlegget Link to post
dracoterje Svart 26.November.2013 Del på Facebook Svart 26.November.2013 Forgasseren jeg har satt på en 3,7 l 170 HK. Det står et nummer på den som er 13898489 under disse tallene står det 6303. Da jeg hadde denne motoren fikk jeg tak i en fabrikkny forgasser som jeg monterte. Merket ingen forskjell så jeg går ut fra at denne er i orden. Er det noe du kan bruke kan du få den for kr. 500 Sitér dette innlegget Link to post
ThoGra81 Svart 26.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2013 Er den lik denne? Vet ikke hva jeg kan ha eller ikkehttps://baatplassen.no/bildearkiv/53/53012/dsc_0733.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/53/53012/dsc_0772.jpg Sitér dette innlegget Link to post
dracoterje Svart 26.November.2013 Del på Facebook Svart 26.November.2013 Det ser helt likt ut, men det står 170 på toppdekslet på den jeg hadde Sitér dette innlegget Link to post
ThoGra81 Svart 26.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2013 Det ser helt likt ut, men det står 170 på toppdekslet på den jeg hadde Kanskje verdt et forsøk for 500,- Sitér dette innlegget Link to post
Frank og Hilde Svart 26.November.2013 Del på Facebook Svart 26.November.2013 Vi har en lik motor på 190 hk, den har fireporter, men har lest at 170 hk har annen kamaksel og to portet forgasser. Det bør kansje sjekkes om de har samme innsuget? Ved evt kjøp av nye deler anbefaler jeg Sarpsborg motor, kjempeservice og veldig gode priser. Sitér dette innlegget Link to post
ThoGra81 Svart 26.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2013 (redigert) Min orginale er en 4ports rochestergasser. Lurer også på det om hestene har noe med gassern å gjøre. Den bør absolutt være lik, men syntes det er unødvendig å bruke 7.500+ for en ny... Hva tror du dracoterje? Takk for innspill Redigert 26.November.2013 av rådvill (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dracoterje Svart 26.November.2013 Del på Facebook Svart 26.November.2013 (redigert) Undersøk litt rundt dette. Det stemmer nok det Frank og Hilde sier. Hvis det viser seg at du kan bruke den kan du prøve forgasseren i båten før du kjøper,men det blir vel ikke før til våren. ( E-post- terje.olsen3@gmail.no) Redigert 26.November.2013 av dracoterje (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ThoGra81 Svart 27.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2013 Takk, skal sjekke litt rundt. Ravns-garage skulle ha 9.000,- for forgasseren:-( Sjekker ut Sarpsborg motorverksted... Skal ikke være lett med gammel dri........ Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 28.November.2013 Del på Facebook Svart 28.November.2013 Hva med ett overhalingsett? Finnes garantert til disse forgasserne. Sjekk med amcar-verksted o.l. Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 28.November.2013 Del på Facebook Svart 28.November.2013 Rimelig her http://m.ebay.com/itm/350450343194?nav=SEARCH&sbk=1 Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 28.November.2013 Del på Facebook Svart 28.November.2013 http://www.wulffemarine.com/Carb-Kit-for-Mercruiser-37L-488-Rochester-4-bbl-M937617.htm Her er nummer du kan sjekke opp. Vil tro dette settet vil passe din forgasser. Ser at Eurofritid selger kit. Finn nummeret på din forgasser. http://www.eurofritid.no/?PageID=238 Sitér dette innlegget Link to post
ThoGra81 Svart 29.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2013 Oj, dette var noe annet:-) Hva er erfaringer med Ebay? Er av den gammeldagse sorten hvor jeg liker å se folk i øya og ta dem i handa når jeg handler, hehe. Men dette var virkelig billig, Hva med fraktkostnader? Regner med dette blir sendt fra andre siden av dammen. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.November.2013 Del på Facebook Svart 29.November.2013 Opprett en PayPal konto, og betal via den. Da er du trygg. Frakt blir vel en 5-600,- kroner, i tillegg må du betale moms av hele beløpet samt et par hundre i fortollingsgebyr. Ebay er som finn.no, en markedsplass for firma og private. Har handlet mye via Ebay, uten problemer av noe slag. Dvs det har skjedd en gang at jeg ikke fikk varene, men da rapporterte jeg dette til PayPal og fikk pengene tilbake uten diskusjon. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ThoGra81 Svart 29.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2013 Uansett under halv pris da. Jeg får gi det et forsøk. Tusen takk for alle innspill folkens! Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 29.November.2013 Del på Facebook Svart 29.November.2013 Viktig det Index skriver. Opprett en paypal konto og betal via den, da er du sikret. Jeg handler mye på ebay og har veldig gode erfaringer. Flere ganger bedre opplevelser enn norske butikker her hjemme. Du kan gå inn på selgers profil og se kundescore, jeg handler med dem som har høyest score. Luringene er på ebay også så man må være litt på vakt. Jeg står litt i samme gata som deg og trenger egentlig en ny forgasser, den var oppe to ganger i sommer. Jeg skal gi den en kjangs til med ultralyd og syrekoking. Det er en del korrosjonsskader som lager trøbbel med tette dyser og kanaler, kjøpknappen på ny gasser står klar :-) Kjøpe brukt forgasser ser jeg på som lite aktuelt da den kan være like ille, sånt veit man jo ikke. Rep den gamle eller ny enkelt og greit. Sitér dette innlegget Link to post
Frank og Hilde Svart 29.November.2013 Del på Facebook Svart 29.November.2013 Hei igjen :) Fireporteren på vår 190 hk hadde ikke vert i bruk på flere år, og ligget delvis ute.... Så etter att jeg hadde overhalt topplokk og startet opp motoren så skjønte jeg fort at jeg måtte gjøre noe med forgasseren også :( Den var forholdsvis enkel å åpne og rense og fungerte utmerket etterpå. Pakningsettet med nålventil og div. kjøpte jeg hos sarpsborg motor. Vet du hva som er feil med forgasseren din? Sitér dette innlegget Link to post
ThoGra81 Svart 2.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 Tror den er blitt slitt konkav i bunnen mot manifolden. det lekker bensin ut av pakningen når jeg heller opp i gasseren. Da trekker den falsk luft og tror forrige eier har skrudd seg helt bort når det gjelder blanding og lufteskrue. Dette er jo et prosjekt så jeg har regnet med en del skruing må til. Da etter gamle "Learning by doing" prinsippet. Skrudde sykkel på 90-tallet, det er vel nærmeste jeg kommer mekaniker dessverre, så kommer nok flere "glupe" spørsmål fra denne fronten:-) Men jeg syntes jo det er veldig moro da. Håper jeg får den opp å gå til våren... Den starter og går nå, men må justere med gasswire for å få den til å holde seg i gang. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Desember.2013 Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 Hva med å få Norsk Forgasserservice til å se på den? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ThoGra81 Svart 2.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 Aldri hørt om før, men skal sjekke ut. Blir vel vanskelig å få det særlig billigere uansett tror jeg. Gir tilbakemelding etter å ha hørt med de. Til salgs??? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 2.Desember.2013 Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 (redigert) Jeg kan nærmest garantere at den ikke er konkav i bunnen, og en Rochester går så å si aldri i stykker. Lekkasjen er nok i pakningen, og det sitter som regel en tykk pappplate mellom forgasseren og innsuget. Norsk Forgasserservice kan rengjøre den og bytte slitedelene for deg, og setter den tilbake til standardinnstillingene. Du kan også gjøre det selv, med et rep sett til en femtilapp og litt tålmodighet. Standardinnstillingene er ganske greie, skru skruene helt inn, og ikke stram til, bare akkurat så du merker at de ikke går lengre, og så en 3-4 runder ut bør være greit for å starte. Alle motorer er forskjellige, og hvordan det ender opp er egentlig ikke så viktig (altså om det er 1 eller 10 runder ut) så lenge motoren går slik den skal. Du finner en del av de gamle manualene her! Redigert 2.Desember.2013 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Desember.2013 Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 Til salgs??? Til salgs ja. Kjell Byman planlegger nok å trekke seg tilbake. Men han er et unikum på forgassere, har handlet av ham flere ganger og han kan forgassere bedre enn de fleste. Vel verdt et forsøk... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ThoGra81 Svart 3.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2013 Hmmmm, ja dette er jo ikke kontrollert med vater enda adeneo, men så dette via youtube som viser så mye rart og antok dette var problemet siden pakning er byttet og lekker like herlig:-) Jeg kan selvsagt ha prestert å ikke sette den helt korrekt på når jeg skrudde den fast. Finnes det noe "guffe" man kan feste pakningen mot innsuget slik at den ikke flytter på seg? Her tror jeg at jeg bør kjenne min begrensning og betale for ekspertisen. litt for tidlig å ødelegge neste sesong syntes jeg:-) Ikke fått svar fra forgasserservice, men prøver igjen i dag. Tusen takk for innspill! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.