Banarne Startet 27.November.2013 Del på Facebook Startet 27.November.2013 Ja,som tittelen sier : en liten samletråd for oss som driver med sjøfugljakt. Selv har jeg jaktet i Østfold/Vestfold siden 1995. Jakter hovedsaklig på skarv,ærfugl og ender,men har også tatt noen gås. Har også brukt mye penger og tid på å finne riktig båt og utstyr ellers for å holde meg tørr og varm.Når det kommer til våpen så har jeg med unntak av 1 våpen kun hatt Beretta,dyre børser,men de virker! Men trives like godt på sjøen nå med "fancy" utstyr,som jeg gjorde i begynnelsen med simplere bekledning og utstyr Forskjellen merkes når jeg er hjemme igjen og er tørr når jeg kler av meg Så hva er din opplevelse og har du noen tips? Arne Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
jensemann2 Svart 27.November.2013 Del på Facebook Svart 27.November.2013 Vært på skarvejakt tidligere, brukte salongrifle. Eneste måten å få dem på, gå i land på en holme og skyt mens han sitter. Alternativet er mye lettere men ikke lov (rask båt og pumpehagle) : ) Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 27.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2013 Jeg bruker lokkefugler og skyter de på trekket. De kommer veldig ofte inn på lokkefugl. Men skarven er veldig var og krever at jeger er godt skjult og sitter stille :) Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.