KARILLA Startet 2.Desember.2013 Del på Facebook Startet 2.Desember.2013 Skal montere hekktruster og er usikker på hvilke styrepanel jeg skal velge. Er det noen som har erfaringer med Sleipner dock panel(ser ut som en båt). http://www.seatronic.no/baugpropell-utstyr-side-c-231_218/side-power-dockingpanel-p-1263 Får man til å kjøre baug og hekktruster uavhengig av hverandre med dette panelet ? Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
SR400 Svart 2.Desember.2013 Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 ja. Sitér dette innlegget http://nmbf.no http://baatene.blogspot.no Link to post
Mix Svart 2.Desember.2013 Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 Du sparer kun 400 spenn på det panelet konta ett skikkelig joystick panel. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 2.Desember.2013 Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 Hei, Spør du meg liker jeg dette panelet bedre en 2 joystick'er Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 2.Desember.2013 Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 En möjlighet är att bygga en egen-designad panel med Carlingswitches. Fungerar alldeles utmärkt hos mig. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 2.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 Jeg likte panelet i utgangspunktet akkurat for at det ikke har joysticker som stikker ut. Men en forutsetning før kjøp var at en kunne bruke baug og hekktruster uavhengig, noe som er bekreftet over. Så da blir det overveiende sannsynlig to slike:-) Blir sikkert en fjernkontroll også :-)) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
BOBO II Svart 2.Desember.2013 Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 Har hatt begge panelene. Joystikkene fikk jeg en bedre kontroll på. Ble litt mere fomling med det andre. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
8lv Svart 2.Desember.2013 Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 Jeg har det som du linker til og er strålende fornøyd med det ! Sitér dette innlegget Link to post
Ktveiten Svart 2.Desember.2013 Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 Syntes, som Bergstad sier, at det er mye bedre kontroll med joystikkene. Har hatt båt med knapper, joystikker og docking panel(ser ut som en båt). Er lettere å få tak i når du for eksempel sitter med hodet ut sideruten :) Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Sigurd Svart 2.Desember.2013 Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 ......... ............... Blir sikkert en fjernkontroll også :-)) Jeg bruker joystick i yrkesbåt men har den du linker til pluss fjernkontroll i egen båt og er mye mer fornøyd med det. For meg er fjernkontrollen et must. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 2.Desember.2013 Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 Hei, Har carlingswict varianten I min Viksund 340. Fine og intiutiv, men ble litt skremt da jeg i sterk sidevind plutselig satt med bryterhendelen I hånden. Brytererhendelen slipper rett og slett for let fra bryterhuset. Har derfor alltid fjernkontrollen liggende klar. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 2.Desember.2013 Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 Best kontroll med joystick, men litt lett for å henge seg opp i. Men det er og den einaste ulempen etter mitt syn. Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 2.Desember.2013 Del på Facebook Svart 2.Desember.2013 (redigert) Best kontroll med joystick, men litt lett for å henge seg opp i. Men det er og den einaste ulempen etter mitt syn. Hvis de henger seg opp er det et must og skifte joysticken. Siter 4 kontaktpunkter innvendig som kan gå litt tregt. Mener det er 2 på SB og BB side. Hvis du åpner dem ser du lett om det er blitt noe irr som gjør at pinnene går tregt eller ikke løser ut. Hadde samme problem med min dobble på fly. Det var bare og skifte tok ingen sjans på heng i en trang havn.. Redigert 2.Desember.2013 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
ebonita Svart 3.Desember.2013 Del på Facebook Svart 3.Desember.2013 (redigert) JRK: Har Carlingswict varianten I min Viksund 340. Fine og intiutiv, men ble litt skremt da jeg i sterk sidevind plutselig satt med bryterhendelen I hånden. Brytererhendelen slipper rett og slett for let fra bryterhuset. Har derfor alltid fjernkontrollen liggende klar. Jag har upplevt det en gång också. Inte så kul, men det sitter i bakhuvudet sedan dess, så det har aldrig hänt igen. Redigert 3.Desember.2013 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 5.Desember.2013 Del på Facebook Svart 5.Desember.2013 Har Carlingswitch ( de grå på bildet til ebonita) Disse er svært robuste og har blitt dynket med saltvann i en årekke uten og feile. Sleipner panelene har vært mye dårligere, ved montering ute på bruksbåter holder de et til tre år. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 5.Desember.2013 Del på Facebook Svart 5.Desember.2013 Hei, Greit å høre at det er flere en meg som har opplevd dette. Det hjalp litt på selvfølelsen Rent instinktivt så presser man ekstra hardt på hendelen når du merker at du har problemer med å holde båten opp mot vinden. Men som du sier, nå sitter det I ryggmargen. Hanto Er helt enig I at carlingswitcher er noe av det bedre du får både når det gjelder sprut og elektriske egenskaper. På flybridge har jeg Sleipner dockingpanel og dette har ikke feilet på 7 sesonger, så det må vel sies og være mer robust en du antyder. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.