Jump to content

Volvo Instrumenter

Sydvesten

Recommended Posts

Er det noen her som kjenner til hvem som produserer/produserte instrumenter for VP på slutten av 80 tallet og begynnelsen av 90 tallet. Trenger to ekstra sett til takterrassen og VP er jo ikke kjent for å rabatt ved kjøp av nye deler.

Det jeg lurer på er VDO instrumenter og om disse kan brukes på VP givere for temp og olje trykk/temp. Maritim har jo mye kjekt her.

Ser for meg at jeg bør ha turtellere, vanntemp og oljetrykk med tilhørende alarmer på takterrassen

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Volvo sine instrument er kompatible med VDO og Wema. Dvs givere/følere og instrument går omhverandre. Hvorfor ikke prøve Wema? De er vel hyggeligere priset enn VDO?

Hvem som produserer Volvos instrument vet jeg ikke men har hørt påstander om at det er VDO.

PS. Nå har jeg tenkt litt og tror at Yazaki også er kompatible med VP/VDO/Wema. Wema har ihvertfall en liste over dette her som de sendte meg engang,men hvor den er vet jeg ikke nå. DS

Redigert av thor (see edit history)

Ser for meg at jeg bør ha turtellere, vanntemp og oljetrykk med tilhørende alarmer på takterrassen

<{POST_SNAPBACK}>

VDO har lenge vært hoffleverandør til Volvo. Du kjøper de samme instrumentene av dem til lavere priser enn Volvo, dog uten volvoemblemet påtrykt.

Bortsett fra turteller har det ganske så uvanlig å ha instrumenter på takterassen, kun alarmer. Når alarmen går kan det ofte være for sent. Jeg ønsker meg også instrumenter for trykk og temp på altanen fordi jeg ønsker å se utviklingen over tid og hvordan tilstandene bygger seg opp.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Bortsett fra turteller har det ganske så uvanlig å ha instrumenter på takterassen, kun alarmer. Når alarmen går kan det ofte være for sent. Jeg ønsker meg også instrumenter for trykk og temp på altanen fordi jeg ønsker å se utviklingen over tid og hvordan tilstandene bygger seg opp.

<{POST_SNAPBACK}>

Men vær obs på at dersom man skal ha to instrumenter på samme giver, må giveren skiftes. Naturlig nok til giver som er beregnet på to instrumenter.

Er ikke ubetinget enig med at det er for sent når alarmen går; forsvinner oljetrykket går alarmen umiddelbart, og temp.alarmen går før det har skjedd skade med motoren. Men det forutsetter selvsagt at ting virker som de skal - men det gjelder jo instrumentene også. Dessuten, hvor ofte ser man egentlig på instrumentene?

Redigert av sumo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...