Jump to content

Tips ang. montering av baugpropell i Mørejet 30?


baldrian

Recommended Posts

Ser "ofte" at mange er misfornøyd med kraften. Så om midlene er tilgjengelig, så velg størrelse i øvre sjiktet av anbefalt i staden for økonomivalg.

Tommelfingerregel for montering er lengs mulig framme, og minimum 1 x diameter under vannlinja, så det er bare å sjå på innredning korleis det lar seg gjere :thumbsup:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Har kjøpt ein Sleipner SE 40,men var usikker då eg fekk den.Den har skyvekraft på 40 kg,og er på 3 hk.I og forseg skal den vere stor nok,men det er ein heilt annan propell samanlikna med dei eg har vore bort i tidligare.Muligens er denne propellen meir effektiv,men tunnellen er berre 125 mm.

Link to post
Share on other sites

Da jeg monterte i min båt (34 gode fot) var anbefalingen SE60. Men jeg gikk for SE80. Sleipner skriver om denne: SE80 dekker et stort spekter fartøy rundt 40 fot og er den minste modellen med Twin propell, som gir høy skyvekraft i relativt korte tuneller. En annen fordel med dobble propeller er at man får eksakt lik skyvekraft i begge retninger.

 

Støtter påstanden om å kjøpe en i øvre sjikt av anbefalt størrelse. Jeg er meget godt fornøyd...

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...