baldrian Startet 6.Desember.2013 Del på Facebook Startet 6.Desember.2013 Er det noken som har tips ang. montering av baugpropell i Mørejet 30.?Hvilken type og størrelse ambefalast. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kiekhaefer Svart 7.Desember.2013 Del på Facebook Svart 7.Desember.2013 Ta en telefon til Westplast A/S på Leinøya der får du vite alt du trenger å vite om innstalering av trusteren. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
baldrian Svart 7.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Desember.2013 Den er fin.Skal prøve å ringe dei. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
torbi Svart 7.Desember.2013 Del på Facebook Svart 7.Desember.2013 Eg har tenkt å montere baugpropell til min viksund, men er litt usikker om det blir sleipner s 40 eller s60.? Om det blir i 2014 eller 2015 men har litt plan.. Spennende prosjekt. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Svart 7.Desember.2013 Del på Facebook Svart 7.Desember.2013 Ser "ofte" at mange er misfornøyd med kraften. Så om midlene er tilgjengelig, så velg størrelse i øvre sjiktet av anbefalt i staden for økonomivalg. Tommelfingerregel for montering er lengs mulig framme, og minimum 1 x diameter under vannlinja, så det er bare å sjå på innredning korleis det lar seg gjere Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
mons Svart 8.Desember.2013 Del på Facebook Svart 8.Desember.2013 Har orginalmontert i Mørejet 30 og tror den er på 3 hk. Funker bra, men svinger ikke opp baugen i mer enn en god bris fra siden når man ligger til kai. Denne er fra 83, og nye er nok mer effektive. Velkommen innom for å kikke på montasjen hvis du er nær Søgne. Sitér dette innlegget Mons Link to post Share on other sites More sharing options...
baldrian Svart 8.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Desember.2013 Har kjøpt ein Sleipner SE 40,men var usikker då eg fekk den.Den har skyvekraft på 40 kg,og er på 3 hk.I og forseg skal den vere stor nok,men det er ein heilt annan propell samanlikna med dei eg har vore bort i tidligare.Muligens er denne propellen meir effektiv,men tunnellen er berre 125 mm. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
torbi Svart 8.Desember.2013 Del på Facebook Svart 8.Desember.2013 Kanskje du kunne hører med Sleipner , kanskje de vet noe om hvilken av de er best for din båt. ? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjetil1 Svart 9.Desember.2013 Del på Facebook Svart 9.Desember.2013 Da jeg monterte i min båt (34 gode fot) var anbefalingen SE60. Men jeg gikk for SE80. Sleipner skriver om denne: SE80 dekker et stort spekter fartøy rundt 40 fot og er den minste modellen med Twin propell, som gir høy skyvekraft i relativt korte tuneller. En annen fordel med dobble propeller er at man får eksakt lik skyvekraft i begge retninger. Støtter påstanden om å kjøpe en i øvre sjikt av anbefalt størrelse. Jeg er meget godt fornøyd... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Svart 9.Desember.2013 Del på Facebook Svart 9.Desember.2013 Eg har 90kg på 34 fot. Perfekt. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
baldrian Svart 11.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2013 Då har eg fått bekrefta fra Sleipner at SE 40 er rette baugpropellen på Mørejet 30.Då står det berre att å få kontakt med Westplast å få vite på plasseringa og så få jobben gjort. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjetil1 Svart 11.Desember.2013 Del på Facebook Svart 11.Desember.2013 Da ville jeg valgt SE60. De sier det holder med SE40, men du blir fornøyd med SE60. Det er bedre å kunne gi små skyv med en 60, i stedet for å ha en 40 i gang lenge om gangen... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.