nordan family 27 Startet 8.Desember.2013 Del på Facebook Startet 8.Desember.2013 Vurderer om nissen skal komme med vindmåler til båten i år - for fast montering på toppen av targaen. Har lest en del gamle tråder om dette her på baatplassen, men de er litt gamle, og inntrykket fra dem er at mange ikke hadde veldig lang erfaring med ervervelsene sine. Lurer derfor på om instrumentene har vist seg holdbare, samt om det nå har kommet noe nytt på markedet som kan anbefales. Jeg ønsker ikke en værstasjon beregnet for hjemmebruk som ikke tåler at sjøvannet fosser over giveren i stiv kuling - jeg må ha noe som er bygget for båtbruk, og som tåler det været den da utsettes for. Jeg ønsker helst å unngå kabeltrekk (kun fordi jeg er lei av det, og har skjønt at det kan unngås - dårlig unnskyldning, men likefullt påvirker det valget). Er på "nice to have" og ikke "need to have", så jeg ønsker å ikke putte for mye inn av kroner. Ser at Hjertmans har en Nexus pakke med giver og instrument for drøyt 5000 SEK. Kronemessig er nok dette absolutt i øvre skiktet av hva jeg hadde tenkt for morsomheten. Om det finnes noe rimeligere som tåler bruken er det ingen ulempe, og øker sannsynligheten for at det blir noe kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 8.Desember.2013 Del på Facebook Svart 8.Desember.2013 (redigert) Når jeg leste den Engelske manualen så sto det ikke egnet nord for Dover. En må opp i mastetoppen og parre ehetene hvis det blir for lite sol hvis batteriet svikter om vinteren. Kjøpte med kabel. Redigert 8.Desember.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Bergen Svart 8.Desember.2013 Del på Facebook Svart 8.Desember.2013 Tacktic ( er vel nå kjøpt opp og heter Raymarine) virker i alle fall på min båt, sensoren er tre år nå (den forrige var forsvunnet), displayet trolig ni. Men her må du vel enda høyere opp i pris enn Nexus sin. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.Desember.2013 Del på Facebook Svart 8.Desember.2013 Nissen min går å funderer på en av disse sakene som blir solgt av CO. Ser ikke poenget med å spandere ekstra kroner for noe som er beregnet for båt. Dessuten ønsker jeg et opplegg av type værstasjon. Jeg har en enkel en, uten utvendige givere, som til tider utkonkurrerer skolerte værprofeter. Mulig jeg må ha med ledning, i og med at det er stål i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 8.Desember.2013 Del på Facebook Svart 8.Desember.2013 (redigert) Vi har en slik sak fra CO, og den har funket helt fint i 2 år nå. Ser de er på tilbud nå til 799. Redigert 8.Desember.2013 av Ruby (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 8.Desember.2013 Del på Facebook Svart 8.Desember.2013 Hei Eg imøterser fleire erfaringar. Eg vurderar trådlaus vindmålar. Eg er drittlei av å skifta del etter del etter del på vår Raytehon/Raymarine. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 9.Desember.2013 Del på Facebook Svart 9.Desember.2013 Hei Jeg brukte Tacktick sin trådløse vindmåler i 5år. Seilte stort set hele året, ca 1500 Nm i året, uten noen problemer. Dvs jeg mistet vindgiveren ved en annlending, dårlig feste og en kulling sørget for det. Ellers kun gode erfaringer med Tacktick. I dag har jeg Nexus Nx2, dog ikke trådløs. Gode erfaringer med det også. I begge tilfelle er der tale om "full pakke", dvs alle instrumenter er av samme fabrikat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.