Jump to content

Hadde min første oppstart i dag

John_Kr

Recommended Posts

Hei Folkens

Nå er våren kommet til Trøndelag. Vinterbekledning (burkaen) er tatt av båten, båten rullet ut i nauståpningen slik at den fikk se lys og sjøvann, koblet til ferskvann, pumpet litt på bensinblæra, vrei nøkkelen om til start.

Herregud for en fin lyd, startet tvert --- ja ja det er Yamaha.

Ja det har vært en lang vinter med å rette opp feil og mangler på båten, men nå står den som faktisk mye bedre en helt ny. Prøver å få den på sjøen i løpet av april. Litt tidlig ennå med sjøsetting. Trillet den inn i naustet igjen etter oppstarten.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Det hørtes en smule desperat ut....... og helt naturlig når vårsola titter frem :lol::lol::lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

He he,ja kunne ikke dy meg i dag jeg heller,var vel ikke strengt tatt nødvendig men fylte opp ei balje med vann og la sugeslangen oppi(fra drevet) vred nøkkelen i glødestilling vrei litt til og pluuuuuutslig våkna volvodyret!!åhhh for en følelse ja ja er jo volvo :smiley: ..he he ikke samme "feelingen"når bilen starter liksom..

Det er når man leser slike innlegg at man blir litt ekstra glad for å bo på Vestlandet. Årets tripteller har passert 400 nm - og livet på sjøen er bare herlig :wink:

Idag kom vi sørover Karmsundet, passerte like innenfor Sveinane ved Kvitsøy, og 'bestmann' benyttet anledningen til å ta en solhøyde i det fine været :cool:

mvh

POSEIDON

Bilde

Redigert av Poseidon (see edit history)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...