John_Kr Startet 26.Mars.2005 Del på Facebook Startet 26.Mars.2005 Hei Folkens Nå er våren kommet til Trøndelag. Vinterbekledning (burkaen) er tatt av båten, båten rullet ut i nauståpningen slik at den fikk se lys og sjøvann, koblet til ferskvann, pumpet litt på bensinblæra, vrei nøkkelen om til start. Herregud for en fin lyd, startet tvert --- ja ja det er Yamaha. Ja det har vært en lang vinter med å rette opp feil og mangler på båten, men nå står den som faktisk mye bedre en helt ny. Prøver å få den på sjøen i løpet av april. Litt tidlig ennå med sjøsetting. Trillet den inn i naustet igjen etter oppstarten. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
SveinHa Svart 26.Mars.2005 Del på Facebook Svart 26.Mars.2005 Det hørtes en smule desperat ut....... og helt naturlig når vårsola titter frem Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Slagskibet Svart 26.Mars.2005 Del på Facebook Svart 26.Mars.2005 Her foregår kalesjevask i boblebadekaret. Slagskipet er rengjort og polert inn/utvendig. Batteriene topplades. Abstinensen river og sliter i skroget på Kafteinen. Imorgen blir puter og diverse løsøre lagt på plass. Så stoffing og kranbil til førstkommende lørdag. Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 26.Mars.2005 Del på Facebook Svart 26.Mars.2005 He he,ja kunne ikke dy meg i dag jeg heller,var vel ikke strengt tatt nødvendig men fylte opp ei balje med vann og la sugeslangen oppi(fra drevet) vred nøkkelen i glødestilling vrei litt til og pluuuuuutslig våkna volvodyret!!åhhh for en følelse ja ja er jo volvo ..he he ikke samme "feelingen"når bilen starter liksom.. Sitér dette innlegget Link to post
Enjoy Svart 26.Mars.2005 Del på Facebook Svart 26.Mars.2005 Hadde vårpuss og oppstart på min fars båt idag (Nordkapp avant 500), og tok like godt en HÆRLIG tur på fjorden. Dette er Rognsfjorden idag. Kaffe, og ja da, ÆÆÆ. Enjoy ligger ennå i hus, men på Mandag er det full dugnad igjen. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 26.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2005 Hadde vårpuss og oppstart på min fars båt idag (Nordkapp avant 500), og tok like godt en HÆRLIG tur på fjorden. Dette er Rognsfjorden idag. Kaffe, og ja da, ÆÆÆ. Enjoy ligger ennå i hus, men på Mandag er det full dugnad igjen. <{POST_SNAPBACK}> Flott bilde...... Hvor ligger Rognfjorden. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Enjoy Svart 26.Mars.2005 Del på Facebook Svart 26.Mars.2005 Flott bilde...... Hvor ligger Rognfjorden. <{POST_SNAPBACK}> Første bukta etter Langesund når du kjører sydover. Beryktet for grov sjø pga store dybdeforskjeller. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 26.Mars.2005 Del på Facebook Svart 26.Mars.2005 (redigert) Det er når man leser slike innlegg at man blir litt ekstra glad for å bo på Vestlandet. Årets tripteller har passert 400 nm - og livet på sjøen er bare herlig Idag kom vi sørover Karmsundet, passerte like innenfor Sveinane ved Kvitsøy, og 'bestmann' benyttet anledningen til å ta en solhøyde i det fine været mvh POSEIDON Redigert 26.Mars.2005 av Poseidon (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
TwinCab Svart 27.Mars.2005 Del på Facebook Svart 27.Mars.2005 Jada, jada, jeg var i båthavna i dag (Vallø ved ved Tønsberg) og sola varmet (12 - 15 grader) og lysten til en tur på fjorden var enorm, men hva hjelper det når burkaen fortsatt ikke er fjernet fra båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.