Jump to content

Diesel i bunnpanna på Perkins 4-108

avmønstret5

Recommended Posts

Etter oljeskift for noen dager siden da alt tilsynelatende var i orden, skulle jeg kjøre motoren litt varm på fredag. Rutinemessing peiling av motorolje.., veldig høy, tappet av noe , tynn og rar. Blandet med diesel? Hadde en nyttig IM til Anjuna, og han fortalte at om løftepumpens mebrand er sprukket kan diesel lekke i bunnpanna. Før jeg begynner å skru i dag, er det noen med lignende erfaringer, eller kjennskap til andre muligheter for diesellekkasje ned i motoren/bunnpanna.?? Takker for alle innspill.

Som foreslått over er mest sannsynlig lekkasje inn til veivhuset via fødepumpa. Fint at du oppdaget dette så du ikke fikk erfare diesel runaway - at motoren din går ukontrollert og ruser opp på motorolja. Jeg var med på dette med tilsvarende motor ved tillegging på en hentetur (seilbåt) - det var ikke kult i kuling. Det høres ut som motoren holdt på å komme ut gjennom skrogsiden og røyken velter ut. Vi løste problemet midlertidig med et oljeskift.

Redigert av dante (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...