akva Startet 10.Desember.2013 Link til dette innlegget Startet 10.Desember.2013 Har kjøpt en Hasla 27 cc med en Ford/Saab 150 hk. Er det noen som har erfaring med denne båten eller motor? Tar imot alle tips om båten eller motoren Sitér dette innlegget Link to post
dakota Svart 10.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2013 Båten har jeg ikke vært noe bort i, men motoren er seig. Er vel nesten uslitlige hvis de får riktig stell. Sitér dette innlegget Link to post
baldrian Svart 10.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2013 Du har fått deg ein kjempemotor dersom den er i god stand.Står sikkert ei Simms dieselpumpe på den som er oljefyllt.Her kan det vere at pumpa slepper litt disel i oljen slik at du får lekkasje.Eg hadde eit overløpsrør slik at eg fekk oljen samla i eit binne som hang på pumpa.Denne motoren tåle faktisk å verte hardt kjørt,for det er ein turbomotor uten interculer. Sitér dette innlegget Link to post
hapetra Svart 10.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2013 Kjenner båten, men ikke motor. Hva lurer du på? Sitér dette innlegget Link to post
akva Svart 10.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2013 Du kjenner båten, hepetra. Lurer på hvordan den oppfører seg og om det er noe jeg må se etter Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 10.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2013 Som baldrian sier, sjekk at det er smørolje i pumpen og ikke Diesel. tapp av og fyll på ny olje. regner med at du har en slik. med overløpsrør (noen plugger overløpet når pumpa blir slitt) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
akva Svart 11.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2013 Er det enkelt å sette inn en septiktank i en Hasla? Noen som vet om det? Sitér dette innlegget Link to post
Svee Svart 12.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2013 KB 27 har septiktanken (syrefast) montert under den opphøyde dørken i forkabinen - under festet til bordfoten. Skrur du av dørkplata der, kan du lett finne målene på plassen som er til rådighet. Med nevnte plassering - og fornuftig plasserte stusser på tanken, er trekking av innløpsrør, utløpsrør og lufting rimelig enkelt. Sitér dette innlegget Link to post
akva Svart 12.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2013 Takk Svee, dette var et greit forslag jeg skal ta med videre Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 12.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2013 Er ikke dette en ny utgave av KB27CC? Isåfall ligger brosjyren i dokumentarkivet. Sitér dette innlegget Link to post
akva Svart 22.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2013 Oppdaget at det er septikktank i båten, nå er det bare å finne ut hvordan den tømmes, noen som vet det? Sitér dette innlegget Link to post
Svee Svart 23.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2013 På KB 27 CC er det ejektortømming, du har sannsynligvis samme løsning. På/ved utløpsflensen i bunnen av båten er det en anordning som gjør at det dannes vakuum i utløpet ved hastighet over 10-12 knop. Da er det bare å åpne krana mellom setiktank og utløpsflens - så suges tanken tom på kort tid (under ett minutt!) helt av seg selv! Men husk bare å steng krana igjen før hastigheten reduseres - ellers fyller septiktanken seg raskt med saltvann! Sitér dette innlegget Link to post
akva Svart 26.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2013 Takk for det Svee. Tusen takk for informasjon Sitér dette innlegget Link to post
akva Svart 14.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2014 Har nå harr båten første sessongen. En utrolig flott båt. Motoren er upåklagelig. Angrer ikke på dette kjøpet. Nå er båten satt til vinterlagring. Må bytte noe i vinter. Alt settes bort. Nå er det bare å glede sen til våren igjen og en ny sesong Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 7.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2019 Hei, Har du denne båten fortsatt? Sitér dette innlegget Link to post
akva Svart 25.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2019 Nei, den solgte jeg for to år siden. Noe du lurer på? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 2.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2019 akva skrev On 25.4.2019 at 19.37: Nei, den solgte jeg for to år siden. Noe du lurer på? Har du bilder liggende, så kan det være gull verdt for min del. Alltids gøy å få inspirasjon på hvordan det kan bli. Min er et eksempel på dårlig halvfabrikata.. Sitér dette innlegget Link to post
laban74 Svart 23.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 akva skrev On 25.4.2019 at 19.37: Nei, den solgte jeg for to år siden. Noe du lurer på? Hei. Tror kanskje jeg akkurat har kjøpt din gamle båt... Husker du "reg nr" ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.