Jump to content

ca 1986 Mercury 60hk med def. impeller, kan motoren ha skjært seg?

hostesaft

Recommended Posts

Klart den kan ha skjært seg! Men det sier strengt tatt ikke bildet av impelleren så mye om. Hvis du likevel skal overhale den så ser du jo om den har skjært seg når du plukker av toppen? Ellers så vil jo en kompresjonstest si deg mye om sylindrenes tilstand om du ikke ønsker å demontere mer enn nødvendig...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

index, ja har planer om å bytte den ledningsnettet da dette har svidd seg og coilen.
motoren gikk en stund på halv gass før den stoppa, etter hva jeg har skjønt kan dette være coilen ?

Tskjei: takk :) ja tror dette skjedde sommern 2012. før det hadde jeg ikke hatt motoren i mer enn 1 år, den har aldri vært helt god stoppet + problem med revers, at den hakker når jeg setter den i revers.
Det med reversen tar jeg på senere tidspunkt, bytter selvsagt gir olja med engang

fant denne i forbindelse med gir stanga, noen som vet hvor den hører hjemme ?

bilde

Noen bilder av pluggen som tilhører den sylinderen på bildet ??

Utifra bildet ser det ikke så ille ut, MEN det er en skade, og den vil bli verre kjapt hvis du ikke utbedrer problemet ....

Et par ting du kan gjøre..

Jobb deg ned til "dekslene" over portene, disse sitter under tennings systemet på styrbord side på motor.

Du har da direkte innsyn inn på stemplene ifra siden, er da 2 spørsmål som trenger svar..

• Hvordan ser stempel/sylindere ut?
  • OG ER det spenn i alle ringer ??

Skaden på stemplet kommer antagelig av feil på tenning, kan være flere grunner

Gammel bensin

Feil justert tennig

Feil propell på båt/motor kombinasjon, for stor propell, motor jobber for tungt.

Noen kompresjons test enda ?, kan kjapt gi deg tilstanden på motoren ..

Arne Kjetil

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...