Tskjei Svart 22.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2013 Ser ut om at det har vært litt vann på den sylinderen egentlig.Trenger ikke ha noe å si. En komptest vil si det meste.Kan være at du må skifte toppakning. Sitér dette innlegget Link to post
hostesaft Svart 22.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2013 (redigert) Takk for svar, Droll: nei har ikke tatt en komp test enda, kommer tilbake med bilder når jeg har demontert dekselet du snakker om :) Tskjei: skjønte det som at det ikke er toppakning på denne motoren, mulig jeg er helt på vidda ? Redigert 22.Desember.2013 av hostesaft (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 22.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2013 Ser ut som det er det sånn som jeg ser det. https://www.mercruiserparts.com/Show_Pictures3.asp?dnbr=13288&ivar=images/COMMON/38289.png&inbr=276&bnbr=100&bdesc=EXHAUST+AND+MANIFOLD+COVERS Nr6 Sitér dette innlegget Link to post
hostesaft Svart 22.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2013 tskei: ja ser sånn ut :) er det nr 2 droll mener jeg skal skru av da ? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 22.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2013 Kan være at du må skifte toppakning. Er ikke noen topp pakning på disse motorene, blokk og topp er støpt i et stykke tskei: ja ser sånn ut :) er det nr 2 droll mener jeg skal skru av da ? Er pos 2 ja ... En noe eldre og større motor men når du tar av deksel #2 har du direkte tilgang til stemplet ifra siden. Du kan da se inn i sylinderen og da kunne få et overblikk over eventuelle skader. Kan da også se ene siden på stemplet, sjekk også om det er spenn i ringene på stemplene OBS bildet er ikke av samme motor så det vil se anderledes ut !! Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
hostesaft Svart 23.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2013 takk igjen droll :) kommer tilbake med info når, når jeg har tatt av dekselet. når det gjelder den tennpluggen, så har jeg ikke peil på hvem som var hvor Sitér dette innlegget Link to post
hostesaft Svart 24.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2013 da er dekselet åpnet droll, ser veldig ut som øverste har skjært seg gitt, hva er neste steg `? bilde kommer :) GOD JUL Sitér dette innlegget Link to post
hostesaft Svart 24.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2013 Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 25.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2013 Ser ut som det har vært varmt der ja... Du må uansett pukke ned motoren nå. Få ut stemplene og se hvor stor skaden er. Må verfall hones og ett nytt stempel med ringer. Kan godt være at det må borres og sette inn ett større stempel.. Sitér dette innlegget Link to post
hostesaft Svart 25.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2013 tskjei: ja det jeg regna med :) så hvis jeg bare kjøper sånn til å hone med, på biltema så kanskje jeg klarer det selv ? hvis ikke ripene er for dype og da bare bestille samme strl. på stempel som sitter der Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 25.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2013 Det kommer helt an på hvordan sylinderveggen ser ut.Har vel heller tatt med blokka til ett sylinderverksted å fått det gjort.Koster ikke all verden å få honet opp evt borret en sylinder hvis det er ferdig demontert. Legg ut bilde av sylinderne når du har demontert:) Sitér dette innlegget Link to post
hostesaft Svart 27.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 Kommet så langt, slipper vell ikke unna å ta av svinghjulet. er det must å ha spesial verktøy for dette ? Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 27.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 Må av med det også ja. Skal ikke være nødvendig med spesialverktøy nei. Sitér dette innlegget Link to post
hostesaft Svart 27.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 å ja trodde det var nødvendig med en sånn avdrager ? Håper bare jeg klarer å sette dette sammen igjen, begynner å bli en del deler :) satser på at droll bygger en sånn motor i blinde Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 27.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 Ett tips er å ta masse bilder når du demonterer ;) Da ser du hvor alt skal stå.Merk små poser med bolter , muttere og lignende hvor de skal stå :) Trenger en verkstedhåndbok når du skal montere med dreiemoment på bolter. Da skal det gå greit å montere igjen ;) Tviler på at svinghjulet sitter så hardt at du trenger avdrager... Har aldri gjort det på mine motorer. Sitér dette innlegget Link to post
hostesaft Svart 27.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 går det lengre tid å montere enn å demontere ? Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 27.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 Det gjør det nok bestandig.Kommer helt an på hvor mye man plages ;)Å demontere bør ikke ta deg lang tid..Ett par kvelder brukte jeg på en 175hk evinrude. Monteringen tok meg kanskje 4 kvelder.Du lærer mye om motoren din hvis du får dette til. Om du synes det blir for stor utfordring å montere sammen veiv, stempler, få sylinderverkstedet til å gjøre akkurat det. Koster deg lite. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.