Jump to content

ca 1986 Mercury 60hk med def. impeller, kan motoren ha skjært seg?

hostesaft

Recommended Posts

Kan være at du må skifte toppakning.

Er ikke noen topp pakning på disse motorene, blokk og topp er støpt i et stykke

tskei: ja ser sånn ut :) er det nr 2 droll mener jeg skal skru av da ?

Er pos 2 ja ...

bilde

En noe eldre og større motor men når du tar av deksel #2 har du direkte tilgang til stemplet ifra siden.

Du kan da se inn i sylinderen og da kunne få et overblikk over eventuelle skader.

Kan da også se ene siden på stemplet, sjekk også om det er spenn i ringene på stemplene

OBS bildet er ikke av samme motor så det vil se anderledes ut !!

Arne Kjetil

Ett tips er å ta masse bilder når du demonterer ;) Da ser du hvor alt skal stå.Merk små poser med bolter , muttere og lignende hvor de skal stå :) Trenger en verkstedhåndbok når du skal montere med dreiemoment på bolter. Da skal det gå greit å montere igjen ;)

Tviler på at svinghjulet sitter så hardt at du trenger avdrager... Har aldri gjort det på mine motorer.

Det gjør det nok bestandig.Kommer helt an på hvor mye man plages ;)Å demontere bør ikke ta deg lang tid..Ett par kvelder brukte jeg på en 175hk evinrude. Monteringen tok meg kanskje 4 kvelder.Du lærer mye om motoren din hvis du får dette til.

Om du synes det blir for stor utfordring å montere sammen veiv, stempler, få sylinderverkstedet til å gjøre akkurat det. Koster deg lite.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...