overoe Startet 11.Desember.2013 Del på Facebook Startet 11.Desember.2013 Jeg vurderer å kjøpe en ny Hidea 25 hk 2t da alternativet er en 6-8 år gammel Tohatsu eller Yamaha. Jeg skal bygge ny slepejolle som skal opp på davitere og da er vekt viktig. De gamle 2t motorene veier ca 52 kg og en ny Hidea 2t veier 56 kg. Nyere 4t motorer veier fra 65 til 73 kg og det blir for mye. Jeg leser i en tråd her at det har vært noen problemer med 15 hk 2011 mod men finner lite info for de siste to sessongene. Jeg er taknemmelig for tilbakemeldinger positive som negative. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 12.Desember.2013 Del på Facebook Svart 12.Desember.2013 Styr langt unna! Hilsen en som fikk forsurnet ett års langtur pga. denne forferdelige drittmotoren. Min var 2 år gammel når vi dro. Har hatt den siden den var ny og vedlikeholdt den godt. Ytelsene var fraværende, den var angitt til å være 15 hk, men ble lett parkert av Tohatsu 8 hk. Fungerte prikkfritt i perioder, men fikk jevnlige anfall hvor den ikke var kjørbar i det hele tatt og trengte reparasjoner av ymse slag. Kjøp deg heller en 30 år gammel brukt påhengsmotor, om den har vært på havets bunn et par ganger og kjørt med litt for lite oljemiks noen ganger er den omtrent like pålitelig som en ny Hidea-motor Dette må du ikke under noen omstendighet vurdere å kjøpe uansett hva selger måtte si om denne motoren. Jeg vil anslå at i ca. halve perioden vår på langtur hvor vi virkelig trengte jolla, så var motoren helt ubrukelig. Den var tungstartet (eller umulig å starte), gikk ujevnt og gjorde bl.a. at fruen ombord aldri kunne dra i land alene (hun fikk ikke start på den og vi visste aldri om den kom til å stoppe igjen). Rekorden er 2-3 uker med daglig bruk hvor den fungerte overraskende bra. Dvs. den startet og gikk fint, men ytelsene var fortsatt elendig.... Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 12.Desember.2013 Del på Facebook Svart 12.Desember.2013 Grunnen til at du ikkje har funne noke info om motoren i nyare tid e vel pga at det er svært få som har skaffa seg denne motoren som vel e i frå ett eller anna u-land. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.