Jump to content

Bred båttransport som krever politieskorte - noen som har erfaring

Svaap

Recommended Posts

Du gjør et fantastisk arbeid, både med å ivareta kulturarv og dokumentere dette her på forumet. Dine to tråder om Minde og Svaap er engasjerende og interessant lesing. Selv støtter jeg gjerne opp med en slant, men blir det mye arbeid for deg med merking/tagging av "min" spiker, blir det bismak... Heller en liten takkeliste her på forumet ved sjøsetting :-) vil jo ikke hefte bort tiden din til annet en båtbygging :-)

Bare mine tanker... Fortsett det gode arbeid, men ikke jobb deg lei. Det er tross alt en hobby...

Lykke til og hold oss informert :-)

Livet er for kort til å kjøre diesel

Skjønner godt at du har betenkeligheter med å ta imot penger på denne måten, kanskje se på det som et "spleiselag" for bevaring av kultur er rette måten ;-) tar gjerne en spiker eller nagle, men noe arbeid trenger du ikke legge i det :-) en symbolsk spiker holder :-)

Skjønner godt at du har betenkeligheter med å ta imot penger på denne måten, kanskje se på det som et "spleiselag" for bevaring av kultur er rette måten ;-) tar gjerne en spiker eller nagle, men noe arbeid trenger du ikke legge i det :-) en symbolsk spiker holder :-)

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Hei Svaap. Skjønner hvordan du tenker, og jeg hadde nok tenkt slik selv. Og siden det var jeg som brakte opp forslaget skal du få vite hvorfor. Jeg personlig vil se det som tragisk om prosjektet ditt skal stoppe opp eller bli forsinket!!! Jeg har en mistanke om at du ikke helt er klar over hvor mye dine prosjekttråder betyr for mange av oss. Og jeg er ganske sikker på at mange av oss vil være med å yte bittelitt for at du skal få fortsette med det som gir oss mye glede.

Så vær så snill. Ikke tenk som meg, men se på dette som et egoistisk tiltak sett fra vår side!!

Ben Sin

Hei,

....................Tidligere så har jeg lest om større prosjekter/stiftelser, hvor de har utformet en støtteordning hvor man kan for eksempel kjøpe en skipsspiker til en symbols sum, eller en nagle, eller en planke for den sakens skyld.

Hei Svaap..

jeg kjøper gjerne en skipsspik i Minde !

eier allereden en spik i denne båten

bilde

S/Y Gunga Din

Hei Svaap, venter i spenning på en oppdatering om "prosjektet flytt båt" ;-) og vi er mange som gjerne vil eie en spiker om du lar oss få være en del av det fantastiske prosjektet :-)

Henrik Ibsen

Jeg skjønner det kan bli problematisk, plutselig sitter man med et slags ansvar og skal stå til ansvar for andres penger, selv om det kanskje kommer inn bare en brøkdel av det som trengs. Eller omvendt, det kommer mer enn det som går med til transport, og hva gjør man da med resten av pengene? Joda, nok plunder.

Men vi er mange som har glede av å lese om dine prosjekter, publiseringen i seg selv er mye arbeid og verd å betale for, i tillegg til jobben du gjør med båtene. Så derfor hadde det vært fint å kunne bidra.

Så bra :-) om det er greit så kunne jeg hatt moro av å overvære løftet på Isegran. Har selv kjørt kran så slike "spesielle" løft er alltid gøy. tidspunkt for løft hadde vært fint ;-)

Henrik Ibsen

God Jul Svaap.

Du får kjøpe en pakke spiker og selge dem dyrt :-)

I Son ble det fikset 'andelsbrev', for å restaurere 'Octava', 52 kvm krysser. Hvert andelsbrev kostet kr. 1000, og det var i 1991. Du bør nok legge deg litt lavere på 'spikerprisen'. Jeg har aldri seilt eller vært om bord i 'Octava'.

Jeg har veldig stor forståelse for Svaaps ambivalens i forhold til bidrag. Det er noe med å ha sin private sfære. Når det er sagt, så har vi vel alle en følelse av at vi får mye ut av tråden hans og er takknemlige for det. Finnes det en annen måte å gi uttrykk for hvor imponerte vi er, og i hvor stor grad vi håper han får båten på vannet?

Laholm

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...