Sturee Startet 12.Desember.2013 Link til dette innlegget Startet 12.Desember.2013 Heisann! Har du en gammel yamaha autolube motor? Om du ikke allerede har gjort det ville jeg byttet alle de sorte tynne slangene som står inn på forskjellige plasser i blokka. Selv har jeg en yamaha 60hk, der slangene er morkna, og en har revnet. Det har ført til at nest nederste lager ikke fikk smøring og er blitt dårlig/ødelagt. Bytte lager er en stor og litt krevende jobb da du må ta hele veiva fra hverandre, og det er ikke så mange som har utstyr til å balansere den igjen. og de som har det, er som regel ikke gratis... Derfor er det å bytte disse slangene en enkel, kjapp og billig måte å slippe unødvendige og dyre reperasjoner. Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 12.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2013 Letteste er å blande olje i bensinen og ikke fylle noe i tanken til autolube. Hørt om flere som har vært uheldig at autolube systemt streiker. olje i bensinen så er du sikker Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 12.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2013 Takker begge to for gode tips til nytte. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Harryi Svart 13.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2013 Godt råd dette . Hjelper ikke å blande olje i bensinen når man har slanger som lekker . totaktere er nøye på blandings forhold Falsk luft = høyere temperatur med påfølgende motor skade . Kjør atolube og sjekk slanger vert år i forbindelse med service . Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 13.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2013 Letteste er å blande olje i bensinen og ikke fylle noe i tanken til autolube. Hørt om flere som har vært uheldig at autolube systemt streiker. olje i bensinen så er du sikker Har vel hørt om vel så mange som har glemt å ha olje i bensinen Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Banarne Svart 13.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2013 Nå går vi vel litt utenom topic; men auto lube er noe jeg aldri har stolt på. Alltid kuttet ut og kjørt 1,5-2 % i bensinen.. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
ivar Svart 13.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2013 yamaha sin autolube er temmelig pålitelig. Men disse slangene som trådstarter har absolutt sin misjon også om man fjerner autoluben. De sørger for at olje som samles nederst fordeles til lagre lenger opp i blokka Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.