Jump to content

Snart Sommertid !!

Ficher

Recommended Posts

Hei.

Men hvordan blir det med klokken her på forumet, - må hver enkelt gå inn i profilen sin og stille frem klokken der også? Da blir det klokke nummer 9 jeg må stille frem! Den eneste klokken jeg aldri stiller er klokken i båten. Den går selvfølgelig alltid på sommertid! :yesnod:

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

I hele min tid som "reder" eller som "fører" av fritidsbåt , har det alltid vert en regel ombord hos meg

at alle armbåndsur skal tas av ved påmønstring og legges i en skuff. Kun navigatøren får lov til å se på

klokka om det har betydning for navigasjonen og for skipets sikkerhet. Tidsmaset setter vi igjen på kaia, og nyter sjølivets gleder uten mas og kjas. :sailing:

Jo, jeg tror det har en enkel forklaring. Myndighetene liker å administrere noe som er helt forklarlig og logisk - og samtidig innbille oss vanlige dødlige at de gjør en skikkelig og grundig jobb.

<{POST_SNAPBACK}>

Pøh Myndighetene er ute for å fange oss i den berømte "tidsklemma" , og når vi har tilpasset oss så

"pinser" de klokka for å ta oss. Derfor er det jo at vi , en del av oss, mønstrer på egen kjøl og iallefall

lever etter egen tidsregning den tiden vi har ombord. Da lader vi batteriene og kan holde ut ei uke eller to på jobb igjen med "klokkemas" og stress. :crazy:

Uansett hvordan du ser på dette med pinsingen - om du liker det eller ikke - Nå er det offisiellt sommer(tid)! Og det er dét vi går og gleder oss hele vinteren gjennom. Det er jo ikke så mye om klokka men om sola og varmen og lange, lyse kvelder til å drive med det vi liker best! :o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Hei.

Men hvordan blir det med klokken her på forumet, - må hver enkelt gå inn i profilen sin og stille frem klokken der også?

Ja, slik det er satt opp nå må man det.

Vi har mulighet for å legge inn en offset mellom server og forum-klokke.

Men da vil det bli feil for de som ikke befinner seg i Norge, samt hos de som allerede har valgt sommertid i Kontrollpanelet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...