Ficher Startet 26.Mars.2005 Del på Facebook Startet 26.Mars.2005 Årets påske blir én time kortere enn vanlig. I natt er det sommertid, og da skal klokka stilles igjen. Én time fram. .........Jiippppiiiii !!! . Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 26.Mars.2005 Del på Facebook Svart 26.Mars.2005 Ja da er våren definitiv kommet. Båt startet i dag, i morgen byttes det til sommerdekk på bilene, hagearbeid er i full gang, trekkfuglene er kommet. Ja kan bli bedre..... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Lars H. Svart 26.Mars.2005 Del på Facebook Svart 26.Mars.2005 Hei. Men hvordan blir det med klokken her på forumet, - må hver enkelt gå inn i profilen sin og stille frem klokken der også? Da blir det klokke nummer 9 jeg må stille frem! Den eneste klokken jeg aldri stiller er klokken i båten. Den går selvfølgelig alltid på sommertid! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TwinCab Svart 26.Mars.2005 Del på Facebook Svart 26.Mars.2005 og da skal klokka stilles igjen. Én time fram. .........Jiippppiiiii Enig i det, men hvorfor jiippppiiiiii Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 26.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2005 Hvorfor jiippppiiii. ......er jo snart sommer mann. Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 26.Mars.2005 Del på Facebook Svart 26.Mars.2005 Lengre og lysere kvelder til å jobbe i båten Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
TwinCab Svart 26.Mars.2005 Del på Facebook Svart 26.Mars.2005 Hvorfor jiippppiiii. ......er jo snart sommer mannJo jeg er enig i det, men sommer blir det enten man stiller klokken frem eller tilbake --- og sommer det er fantastisk fra et båtsynspunkt, enten man bruker båten om sommeren eller man bruker båten hele året. Sitér dette innlegget Link to post
Brannmann Svart 27.Mars.2005 Del på Facebook Svart 27.Mars.2005 I hele min tid som "reder" eller som "fører" av fritidsbåt , har det alltid vert en regel ombord hos meg at alle armbåndsur skal tas av ved påmønstring og legges i en skuff. Kun navigatøren får lov til å se på klokka om det har betydning for navigasjonen og for skipets sikkerhet. Tidsmaset setter vi igjen på kaia, og nyter sjølivets gleder uten mas og kjas. Sitér dette innlegget Link to post
TwinCab Svart 27.Mars.2005 Del på Facebook Svart 27.Mars.2005 Tidsmaset setter vi igjen på kaia, og nyter sjølivets gleder uten mas og kjasHelt enig. Det er vel 30 - 40 år siden jeg har hatt et armbåndsur (eller noen annen klokke). Sitér dette innlegget Link to post
kapptein Svart 27.Mars.2005 Del på Facebook Svart 27.Mars.2005 Hvorfor dette maset med forskjellig tid? Har egentlig aldri forstått myndighetenes administrasjon av solens gang. Jeg legger meg og står opp uansett når det passer eller er påkrevet. Og så er det alltid noen som glemmer enten det hele eller om det er fram eller tilbake. Bare unødig rot. Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
TwinCab Svart 27.Mars.2005 Del på Facebook Svart 27.Mars.2005 Har egentlig aldri forstått myndighetenes administrasjon av solens gang.Jo, jeg tror det har en enkel forklaring. Myndighetene liker å administrere noe som er helt forklarlig og logisk - og samtidig innbille oss vanlige dødlige at de gjør en skikkelig og grundig jobb. Sitér dette innlegget Link to post
Brannmann Svart 27.Mars.2005 Del på Facebook Svart 27.Mars.2005 Jo, jeg tror det har en enkel forklaring. Myndighetene liker å administrere noe som er helt forklarlig og logisk - og samtidig innbille oss vanlige dødlige at de gjør en skikkelig og grundig jobb. <{POST_SNAPBACK}> Pøh Myndighetene er ute for å fange oss i den berømte "tidsklemma" , og når vi har tilpasset oss så "pinser" de klokka for å ta oss. Derfor er det jo at vi , en del av oss, mønstrer på egen kjøl og iallefall lever etter egen tidsregning den tiden vi har ombord. Da lader vi batteriene og kan holde ut ei uke eller to på jobb igjen med "klokkemas" og stress. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 27.Mars.2005 Del på Facebook Svart 27.Mars.2005 Lengre og lysere kvelder til å jobbe i båten <{POST_SNAPBACK}> Herlig med sommertid, vi burde ha det hele året så slipper en stakkar som må jobbe i påska å stå opp en time tidligere. mvh Ståle Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 27.Mars.2005 Del på Facebook Svart 27.Mars.2005 Herlig med sommertid, vi burde ha det hele året så slipper en stakkar som må jobbe i påska å stå opp en time tidligere. mvh Ståle <{POST_SNAPBACK}> Jada det er det, men må si at jeg var trøtt idag når jeg skulle på vakt kl 08:00 , det blir altså 07:00 , egentlig altså eller var det , nei det var vel ikke , jo det var det , eller...... hmmmmmm Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 27.Mars.2005 Del på Facebook Svart 27.Mars.2005 Uansett hvordan du ser på dette med pinsingen - om du liker det eller ikke - Nå er det offisiellt sommer(tid)! Og det er dét vi går og gleder oss hele vinteren gjennom. Det er jo ikke så mye om klokka men om sola og varmen og lange, lyse kvelder til å drive med det vi liker best! :o) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
John_Kr Svart 27.Mars.2005 Del på Facebook Svart 27.Mars.2005 Husk å gå inn på foruminnstillinger og sette sommertid som aktiv. Ellers blir klokka feil. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Ingar Svart 27.Mars.2005 Del på Facebook Svart 27.Mars.2005 Hei. Men hvordan blir det med klokken her på forumet, - må hver enkelt gå inn i profilen sin og stille frem klokken der også? Ja, slik det er satt opp nå må man det.Vi har mulighet for å legge inn en offset mellom server og forum-klokke. Men da vil det bli feil for de som ikke befinner seg i Norge, samt hos de som allerede har valgt sommertid i Kontrollpanelet. Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 27.Mars.2005 Del på Facebook Svart 27.Mars.2005 For meg kom sommertiden som julekvelden på kjerringa. Rakk nesten ikke dagens dykketur Sånn er det når man ikke har lest aviser eller sett nyheter på flere dager For øvrig var dagens dykk en herlig opplevelse, dog var det litt kaldt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.