Jump to content

Johnson 40 hk 1998mod, defekt gassvaier?

Diddn

Recommended Posts

Som tittelen sier så har jeg en Johnson 40 hk 1998mod som lever litt sitt eget liv av og til. Det har seg slik at når jeg skal kjøre på sakte fart eller midt i mellom 5 knop og 13 knop så øker turtallet etter at jeg har beveget litt på gassspaken av seg selv eller detter ned av seg selv og båten går i plan/øker farten eller detter ned/sakker av på farten til ca 5knop hvis jeg slakker litt av når turtallet/ farten øker mer enn forventet

En av gangene kjørte jeg i 10 knop en stund og plutselig datt turtallet ned og båten gikk da rundt 5 knop, jeg hadde ikke rørt gassen da dette skjedde.

Jeg må ta å justere litt opp og ned med gasspaken for at den skal holde seg på rundt 10 knop. Ellers funker motoren helt fint på tomgang, nesten på fullt(17-22knop) og ellers ved ca 12-13knop og oppover til og med full gass. Den tuller seg mellom 5/6-11knop.

Er det gassvaieren det kan være noe i veien med med? Eller rusk i forgasserene? Har vært inne på tanken å demontere forgassere og blåse de rein

Redigert av Diddn (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...