Diddn Startet 22.Desember.2013 Del på Facebook Startet 22.Desember.2013 (redigert) Som tittelen sier så har jeg en Johnson 40 hk 1998mod som lever litt sitt eget liv av og til. Det har seg slik at når jeg skal kjøre på sakte fart eller midt i mellom 5 knop og 13 knop så øker turtallet etter at jeg har beveget litt på gassspaken av seg selv eller detter ned av seg selv og båten går i plan/øker farten eller detter ned/sakker av på farten til ca 5knop hvis jeg slakker litt av når turtallet/ farten øker mer enn forventet En av gangene kjørte jeg i 10 knop en stund og plutselig datt turtallet ned og båten gikk da rundt 5 knop, jeg hadde ikke rørt gassen da dette skjedde. Jeg må ta å justere litt opp og ned med gasspaken for at den skal holde seg på rundt 10 knop. Ellers funker motoren helt fint på tomgang, nesten på fullt(17-22knop) og ellers ved ca 12-13knop og oppover til og med full gass. Den tuller seg mellom 5/6-11knop. Er det gassvaieren det kan være noe i veien med med? Eller rusk i forgasserene? Har vært inne på tanken å demontere forgassere og blåse de rein Redigert 22.Desember.2013 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 22.Desember.2013 Del på Facebook Svart 22.Desember.2013 Om vaier er defekt kan du jo se ved å kjøre med motordeksel av. Da vil vaier bevege seg på forgasser med varierende turtall om det er der problemet er. Ellers er det mest sannsynlig sjit i forgasser. Av med forgasser ut med dyser og blås rent med trykkluft. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 22.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Desember.2013 (redigert) Takker meget for svar Får ta av gasserne i vinter å blåse reint. Skal få sjekket kabelen når båten går på sjøen igjen til våren. Redigert 22.Desember.2013 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.