Lenasmartin20 Startet 23.Desember.2013 Link til dette innlegget Startet 23.Desember.2013 Må bytte motor i dracon i sommer, har ikke helt bestemt meg hvordan det blir, har en 130 med 270 dev i dag, står en 170 med 280 drev til salgs på nettet, hvordan er hullet til 270 vs 280 passer det rett over, eller må det støping til? Noen som har 170 motor i en draco 20? hvordan er det med plass? mvh Martin Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 23.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2013 (redigert) Hullet i transom er helt likt, så drevet passer helt fint. Hvis du tenker på AQ170, så passer nok den med litt ombygging av motorfester, men det er den gamle rekke sekseren, og den ville jeg strengt tatt holdt meg unna. Jeg ville nok heller gått for en nyere firesylindret motor bygget på en B23(0), for eksempel AQ151, AQ171(16 ventiler) eller hvem som helst av de nyere firesylindrede motorene egentlig. Eller, dersom du vil ha sekser (som er helt topp), gå for V6'ern, som kom originalt i flere Draco'er og funker glimrende. Redigert 23.Desember.2013 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 24.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2013 Ja, den gamle rekkesekseren B30 var også noe dritt i bil med. Det sies at det er en B20 bare forlenget. Dermed ble det alltid problemer med for trange oljekanaler og tilhørende dårlig smøring på kamaksel. Selv de mariniserte utgavene har dette problemet meg bekjent, da de har samme blokken. Begynner vel også å bli vanskelig å få tak i kamaksel til disse motorene nå. Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 25.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2013 Finn deg en fint brukt V6 :) Den gamle aq170 er en tung bensintørst traver som ikke vil gjøre deg noe godt i en slik båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.