korsvika Startet 26.Desember.2013 Link til dette innlegget Startet 26.Desember.2013 Er ute etter et program til Android nettbrett der jeg kan logge total: tid, fart, tur og rute mm.. Dette vil bli kjørt ved hver tur med båten for å få en oversikt av båtbruken i løpet av et år. Bør kunne lastes opp i et exel format ved synkronisering. Det bør heller ikke være avhengig av nett ved bruk, kun gps ! Har Navionics som jeg bruker som kart/plotter, men føler det blir for mye styr/tungvint å logge hver tur med båten ved bruk av dette programmet. Ønsker at logg appèn skal kunne kjøre i bakgrunnen, med enkel på/av knapp Finnst det noe slikt på markedet, noen som har noen erfaringer ?? Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 26.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2013 Jeg endte opp med Endomondo. Egentlig et program for å logge treningsøkter, men det er enkelt å bruke, du kan eksportere loggen i csv-format, og jeg mener det virker uten nettilgang. Du kan også legge inn slik at venner og familie ser hvor du er. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Framtia Svart 26.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2013 Samme her, Endomondo fungerer veldig bra. ... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
korsvika Svart 26.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2013 Måler det knop og Nautisk mil ?. Har testet Google sin variant " Spor". Denne har jeg sansen for, men du får bare i km/h , km ... osv Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 26.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2013 I Endomondo velger man hvilken aktivitet som skal spores, og med bakgrunn i dette valget endres måleenheter. For "Sailing" er det knop og nautiske mil som brukes. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
korsvika Svart 26.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2013 Får ikke opp knop/ nautisk mil under "segling". Kommer berre km/t og km :/ Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 26.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2013 Jeg får knop som standard hastighet, og nautiske mil hvis jeg vil se distanse: Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
MaSa Svart 26.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2013 Jeg får også knots og nm på endomondo Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
korsvika Svart 26.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2013 Vet ikke om det har noe med saken, men jeg har en norsk versjon Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 26.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2013 (redigert) Jeg har en engelsk versjon så kan være det. Men på løping osv så har jeg Kmt og km Om du går på innstillinger og profilen din så kan du endre hva du vil ha der, min er vel og merke satt som metrisk . Redigert 26.Desember.2013 av srs (MaSa) (see edit history) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
TasleT Svart 27.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 Jeg har laget en liten android app som leser av GPS-en til faste intervaller (koordinater, fart, akselerasjon, høyde) og skriver ut dataene på skjermen. Skal sannelig utvide denne appen med en database hvor alt lagres i telefonen for senere overføring til en PC. Og et tilhørende PC-program som plotter disse verdiene - fortrinnsvis på et Google-kart. Det får bli midtvinterens lille prosjekt, for denne idéen som trådstarter har er kjempeflott! Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
Sunmar Svart 27.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 Hei Jeg har Endomondo på telefonen (Pro-utgaven), men sliter med å finne ut hvordan jeg skal eksportere loggen som CSV-filer. Er det noen som kan gi meg en god forklaring. Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 27.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 Hei Jeg har Endomondo på telefonen (Pro-utgaven), men sliter med å finne ut hvordan jeg skal eksportere loggen som CSV-filer. Er det noen som kan gi meg en god forklaring. Tror du må synke filene til Endomondo på PC og eksportere derfra. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
korsvika Svart 28.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2013 Har no laget meg en logg-bok jeg kan "leve med" ! Lastet ned en exel logg av en bruker på denne siden. Den har jeg lagret i skyen ( google drive). Da vil jeg kunne se/redigere den med Pc/nettbrett og mobiltelefon Ved ny tur med båt starter jeg opp Endomondo og logger turen. Ved en senere anledning tar jeg ut link til ruten, som jeg kopierer inn i beskrivelse av turen i loggboka https://baatplassen.no/bildearkiv/45/45814/skjermbilde_logg.jpg Ved å trykke på linken i logg boka får jeg en detaljert rapport av turen https://baatplassen.no/bildearkiv/45/45814/logg_bilde.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.