Jump to content

Gps logging av båt-turer

korsvika

Recommended Posts

Er ute etter et program til Android nettbrett der jeg kan logge total: tid, fart, tur og rute mm.. Dette vil bli kjørt ved hver tur med båten for å få en oversikt av båtbruken i løpet av et år.

Bør kunne lastes opp i et exel format ved synkronisering. Det bør heller ikke være avhengig av nett ved bruk, kun gps !

Har Navionics som jeg bruker som kart/plotter, men føler det blir for mye styr/tungvint å logge hver tur med båten ved bruk av dette programmet.

Ønsker at logg appèn skal kunne kjøre i bakgrunnen, med enkel på/av knapp

Finnst det noe slikt på markedet, noen som har noen erfaringer ??

Jeg endte opp med Endomondo. Egentlig et program for å logge treningsøkter, men det er enkelt å bruke, du kan eksportere loggen i csv-format, og jeg mener det virker uten nettilgang. Du kan også legge inn slik at venner og familie ser hvor du er.

Øivind

Jeg har en engelsk versjon så kan være det.

Men på løping osv så har jeg Kmt og km

Om du går på innstillinger og profilen din så kan du endre hva du vil ha der, min er vel og merke satt som metrisk .

Edited by srs (MaSa) (see edit history)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Jeg har laget en liten android app som leser av GPS-en til faste intervaller (koordinater, fart, akselerasjon, høyde) og skriver ut dataene på skjermen. Skal sannelig utvide denne appen med en database hvor alt lagres i telefonen for senere overføring til en PC. Og et tilhørende PC-program som plotter disse verdiene - fortrinnsvis på et Google-kart.

Det får bli midtvinterens lille prosjekt, for denne idéen som trådstarter har er kjempeflott!

Hei

Jeg har Endomondo på telefonen (Pro-utgaven), men sliter med å finne ut hvordan jeg skal eksportere loggen som CSV-filer. Er det noen som kan gi meg en god forklaring.

Tror du må synke filene til Endomondo på PC og eksportere derfra.

Øivind

Har no laget meg en logg-bok jeg kan "leve med" !

Lastet ned en exel logg av en bruker på denne siden. Den har jeg lagret i skyen ( google drive). Da vil jeg kunne se/redigere den med Pc/nettbrett og mobiltelefon

Ved ny tur med båt starter jeg opp Endomondo og logger turen. Ved en senere anledning tar jeg ut link til ruten, som jeg kopierer inn i beskrivelse av turen i loggboka

https://baatplassen.no/bildearkiv/45/45814/skjermbilde_logg.jpg

Ved å trykke på linken i logg boka får jeg en detaljert rapport av turen

https://baatplassen.no/bildearkiv/45/45814/logg_bilde.jpg