På tur Svart 27.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 Tusen takk! Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 27.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 Rustfritt/syrefast er i utgangspungtet vrient å lime. Finnes dog spesialmidler hvor du primer delen på forhånd før påføring av lim. Har benyttet det i jobbbsamenheng, men husker ikke lenger produsentnavnet. Det nest beste tror jeg, hvis du fortsatt går for liming, er kjemisk metall. Mange leverandører av dette som Plastic Padding, Permatex, Biltema, Loctite mfl. Ingen av de vil dog liste rustfritt som et velegnet materiale å lime. Velg isåfall en kvalitet som blir anbefalt for å reparere tanker. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
På tur Svart 27.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 Takk REM Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 27.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 Her fant jeg et gammelt klipp som illustrerer det jeg skrev i forige innlegg, gammelt men godt(nesten en klassiker): http://www.nrk.no/skole/klippdetalj?topic=nrk:klipp/370883 Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
tobixen Svart 27.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 (redigert) Nå står det vel eksplisitt i et innlegg at jobben bare skal holde noen dager og at tanken skal kastes i ettertid - men jeg vil ellers påpeke at det kan være veldig nyttig å ha et hull i bunnen av tanken for å kunne tappe ut dieseldyr og vann. Det er mao en fordel å lukke hullet på en slik måte at det kan åpnes igjen senere, f.eks. en blindplugg. Redigert 27.Desember.2013 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Sydvesten Svart 27.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 Drøyer tråden ett par dager til så er vel tanken kastet åkke som.. men det å lime igjen ett hull på en tomme i en tynnvegget syrefast dieseltank kan ikke noen måte anbefales.. En plugg som skrues inn og limes fast er nok bedre løsning etter mitt syn Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
aileenll Svart 27.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 Gjør det enkelt! Bank inn en konisk treplugg. blir potte tett. Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
VannTro Svart 27.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 En plugg som skrues inn og limes fast er nok bedre løsning etter mitt syn Benytt gjerne RTV silikon. Denne typen er det mange fabrikanter som har og den er spesielt tilvirket for å motstå olje, diesel, glykol etc. P.S.De tåler vanligvis IKKE bensin. http://www.eurofritid.no/?PageID=20068&ItemID=24241 http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr_og_deler/bilpleie/tetningmidler/klar-rtv-silikon/ http://www.autocare.no/autocare/produkter/permatex/svart-rtv-/ Det samme gjelder her som for andre "lim", de sitter dårlig på edle metaller, men om man skrur inn en gjenget plugg vil det tette. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
tb55 Svart 27.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 Men dersom hullet i tanken er gjenget innvendig, kan det vel ikke være noe som helst problem å få heft for vanlig stålplast. Virker merkelig at du ikke finner gjenger som passer, har du prøvd med vanlige rørgjenger ? Sitér dette innlegget Link to post
På tur Svart 27.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 Treplugg... Dum jeg er. Fikk tettet tanken, takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 27.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2013 bare hyggelig! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.