På tur Startet 27.Desember.2013 Del på Facebook Startet 27.Desember.2013 Snuser litt på dette. http://www.lekang.com/kat/n/d/Separ-SWK2000.pdf Noen som har andre forslag? Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 27.Desember.2013 Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 Separ-filter och Racor filter är dominerande på fritidsbåtar med dieselmotorer. Är väl användbara vilket som. Lite mer information av vad för båt och vilken motor det gäller skulle förmodligen ge Dig mer precisa svar. Sitér dette innlegget Link to post
På tur Svart 27.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 Er en 110hp yanmar diesel. Båten er en sweden yachts. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.Desember.2013 Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 Hulda er utstyrt med en enkel Separ 2000 uten varsling for vann i diesel. Fungerer helt utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.Desember.2013 Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 (redigert) Husker jeg rett skal filter med glass-del monteres utenfor maskinrommet. Redigert 27.Desember.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 27.Desember.2013 Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 Korrekt roger-jo. Sitér dette innlegget Link to post
På tur Svart 27.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 Noen som har link til racor sin utgave? Er ikke enkelt å navigere i alt de lager av filtre... Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.Desember.2013 Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 Fritt valg racor Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
På tur Svart 27.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 Fritt valg racor ? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.Desember.2013 Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 (redigert) ? Det er bare å klikke på det du vil ha, så kommer du fram. bare pass på at det er stort nok til din motor.. Fritt valg racor Redigert 27.Desember.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
På tur Svart 27.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 Om du ser på toppen av tråden er det et filter jeg linker til. Finner ikke den tilsvarende hos racor, de har mange typer filter. Finner det sikkert etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 27.Desember.2013 Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 (redigert) Eg har god erfaring med denne type Separfilter fra båten eg jobber på. Dei er montert på generatorer med en Caterpillar på ca 700 hk. Om du monterer eit manometer på toppen av filteret som viser vakumet på "sugesiden" av filteret, så treng du ikkje glasslokk på det. Det er også meget enkelt å lufte, eg fyller bare opp filteret til det akkurat renner over og skrur igjen lokket på toppen. Har aldri opnet opp selve lufteskruen. Huset og lokket er i aluminium, så eg ser for meg at gjengene vil ryke raskt på lufteskruen. Men husk å bruk kun originale filter. Vi fekk ombord eit lite anntall med Fleetguardfilter i staden for Separ sine originale filter. Desse rivnet rett og slett lenge før Separ sine gjekk tett slik at ufiltrert diesel gjekk rett igjennom. Redigert 27.Desember.2013 av bellen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
På tur Svart 27.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 Takk, må si jeg synes de filtrene ser meget gode ut! Utrolig de tulle filtrene som selges til lystbåter, dieselen går jo feil vei :) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 27.Desember.2013 Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 her er norsk brosjyre http://www.lekang.com/lev/sep/Separ2000_nor.pdf Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
På tur Svart 27.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 Huff med varme ble de dyre! Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 27.Desember.2013 Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 Hei Båten vår har to motorar. Begge med kvart sitt filter med "glasskuppel" i botn. Desse er merka med Volvo Penta, og det er uråd å sjå gjennom glasa. Nokon tips? Ask Sitér dette innlegget Link to post
På tur Svart 27.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 Tips om hva? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 27.Desember.2013 Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 Begge med kvart sitt filter med "glasskuppel" i botn. Desse er merka med Volvo Penta, og det er uråd å sjå gjennom glasa. Ser det noe slikt ut? Dette er et Racor 900. Også levert med VP logo. Om det er glasset som er skittent på innsiden kan det demonteres for en rens. Hadde litt bunnfall som irriterte meg, så benyttet sjansen ved et filterskift.... ;-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Agaton Svart 27.Desember.2013 Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 (redigert) Her er filtrene som sitter i min båt. Har en 144 hk Yanmar. Racor 500 serie. Redigert 27.Desember.2013 av Agaton (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 27.Desember.2013 Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 hva er hensikten med manometeret tro ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
sap_2000 Svart 27.Desember.2013 Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 (redigert) Manometeret gjør det mulig å lese av undertrykk mellom filter og motor som gir en indikasjon på filterets tilstand. Jeg monterte det primært for å kunne få et tidligere varsel på tett filter. Med dobbelfilteret i bildet over kan man svitsje over ved behov og bytte det andre filteret i ro og mak :-) Redigert 27.Desember.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Agaton Svart 27.Desember.2013 Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 Racor selger det som en "pakke" som heter 75/500 FGX. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 27.Desember.2013 Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 Snuser litt på dette. http://www.lekang.com/kat/n/d/Separ-SWK2000.pdf Noen som har andre forslag? Du klarer deg med det lille Separ 2000-5 filteret på den motoren. Så er det bare å velge hvilken utgave du vil ha. Enkelt, dobbelt, med manometer, klar bolle, eller metall. http://separfilter.com/swk-2000-5-series Selv har jeg 2000-10 filteret på Yanmar 440, og er meget fornøyd. Dette er kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
På tur Svart 27.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2013 Au, 12.000 bare i filter. Båt er dyrt:/ Sitér dette innlegget Link to post
joml Svart 19.April.2014 Del på Facebook Svart 19.April.2014 Hei. Låner denne tråden litt. Etter første tur på sjøen i dag, begynte motoren å jukse litt. Mercruiser 1,7 diesel i Skibsplast 660. Når jeg gikk ned på turtall fungerte alt fint. Misstenker at delvis tett dieselfilter er årsaken. Så til spørsmålet mitt, hvilken filtertype har jeg. Burde selvsagt byttet dette før sesongen, men.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.