boble65 Svart 19.April.2014 Link til dette innlegget Svart 19.April.2014 Hei. Låner også tråden litt.. :) skal/kan ikke vannutskiller stå i motorrommet? Har vannutskiller montert like ved filteret (forfilter?) i motorrommet.. Sitér dette innlegget Link to post
cruiser Svart 19.April.2014 Link til dette innlegget Svart 19.April.2014 Jomi, Dette er vel et Lucas/Cav 296, var et av de vanligste grovfilterne tidligere. Har det litt liten kapasitet til motoren kan det relativt lett bygges om til 796 som er lenger. "Alle" skaffer innsats til dette. Feks. http://www.maritim.no/vannutskiller-cav-296-komplett Racor tilbyr også ombyggingssett til 296 hvis du virkelig mener alvor ;) Sitér dette innlegget Link to post
Mysigt Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Husker jeg rett skal filter med glass-del monteres utenfor maskinrommet. av hvilken grunn ? Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
ebonita Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 (redigert) Lite tveksamt att ha en oskyddad batteri-kabel så nära ett oljefilter. Har kan en kabelskavank lätt få otäcka konsekvenser. Har varit med om grävmaskiner som bokstavligen brunnit upp pga att batterikablar skavt mot oljerör. Skaver det igenom isoleringen så får man både tändgnista och oljetillgång.... Varmt är det ju redan! Redigert 20.April.2014 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 (redigert) Hvorfor skal filter med glassdel monteres utenom motorrommet som nevnt i innlegg 5? Sorry så ikke at spørsmålet allerede var spurt. Redigert 20.April.2014 av Hekkbølgen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Glass sprekker i brann, acryl smelter ved lavere temperaturer enn aluminium. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
LM 605 Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Har vel noe med brannfare å gjøre, at et filterhus med glass/plast kopp lettere kan knuse f.eks, kontra et filter med metallkopp. Et plutselig knust glass ( av en eller annen grunn) med bensin/diesel i nærheten av en varm motor er vel ikke noe hyggelig akurat. Sitér dette innlegget Link to post
Ruben Espeland Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Snuser litt på dette. http://www.lekang.com/kat/n/d/Separ-SWK2000.pdf Noen som har andre forslag? Hei. Eg kjøpte racor 500fg på ebay. Halv prisen av Norsk pris med frakt. Ca ei ukes levering. Her er link til forhandler på ebay. http://m.ebay.com/sch/6573patricia/m.html?isRefine=true Sitér dette innlegget Link to post
joml Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Hei. Takk for godt svar cruiser. Da skifter jeg grovfilter og dieselfilter. Kan noen si meg hvilken type dieselfilter som står på Mercruiser 1,7 DTI fra 2004? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.