Bendix Startet 7.April.2003 Del på Facebook Startet 7.April.2003 Er det noen som kan gi en kort beskrivele av hvordan man sliper koblingskonen på et MS3C gear? Prøvde og få tips hos er VP verksted, men det var ikke mye hjelp og få der . Gearet kobler fint , men slurer av og til under kjøring. Sitér dette innlegget Link to post
will Svart 7.April.2003 Del på Facebook Svart 7.April.2003 problemet ditt er at konen er blitt for glatt (se for deg en av de store boremaskinene som du bare dytter boret opp i ,konen på ditt gir virker på samme måten) det du må gjøre er å hone/deglasere konen så vil det være som nytt Sitér dette innlegget Link to post
will Svart 7.April.2003 Del på Facebook Svart 7.April.2003 dette er foresten et vanlig problem med denne typen mekaniske gir Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 7.April.2003 Del på Facebook Svart 7.April.2003 Jeg hadde et litt annerledes symptom, det glapp noen ganger når jeg satt i akterover, men aldri etter at det hadde "fått tak". Nærmere inspeksjon viste at drenerings-rillene i konen var fyllt opp av et hvitt, hardt belegg, uvisst hva. Jeg brukte en gjengefil som hadde skjær som passet med rillene og fjernet belegget. Gearet har etterpå fungert fint i flere år. Sitér dette innlegget Link to post
Bendix Svart 7.April.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2003 Kan jeg bare bruke fint smergelpapir og pusse for hånd Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 7.April.2003 Del på Facebook Svart 7.April.2003 Kan jeg bare bruke fint smergelpapir og pusse for hånd Nei, rillene er for smale . Mulig at du kan bruke et smalt baufilblad, spissen på en skrutrekker el.lign. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.