Jump to content

Erfaringer med Garmins Homeport på PC

Gammelstyrmannen

Recommended Posts

Jeg vet at Garnin har et program som heter " HomePort" som en kan laste ned på PCen for 29 USD slik at alle kart og data som er på min Garmin 720S

kan overføres fra kartplotteren til PCen via et SDkort. Dermed kan en sitte hjemme og lage ruter, veipunkter, o.l på egen PC for så å legge disse inn i kartplotteren via samme SD kort. Men før jeg bruker 29

dollar på dette ( ikke alverdens penger men dog ) hadde det vært kjekt om noen av dere har erfaringer med dette programmet?

Takk for alle svar.

Jeg bruker Homeport jevnlig til planlegging, og synes det er et kjekt program til sånt. Du kan legge inn båtdata som hastighet og forbruk, som i sin tur kan brukes til en detaljert rapport for enhver rute. I tillegg kan du legge inn flere båtprofiler (hastighet, forbruk etc) og velge en profil som aktiv for en gitt rute / tur.

Ruter kan også eksporteres til Google Earth. Panorering og zooming går også helt greit.

Du kan også følge en rute i sanntid på skjermen (simulering). Legge inn veimerker, få tidevannsdata og det meste som kartplotteren også tilbyr, utenom automatisk ruting fra ett waypoint til et annet.

Sjøkartdata er de samme som når du bruker kartbrikken ombord, og planlagte ruter kan kopieres til brikken og tas med i båten. Alt i alt, ganske god valuta for pengene.

Men hvis du er litt mer konkret og spør om fasiliteter som du kan tenke deg så får du sikkert svar - det blir for mye å spesifisere alt i et kort innlegg her.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...