Jump to content

To eldre batteriladere type Modernum og Dania - bruke eller skrote

Festina_Lente

Recommended Posts

I prosjektbåten ( https://baatplassen.no/i/topic/105872-prosjekttraad-hallberg-rassy-26 ) er intensjonen å bruke båtutstyr jeg har liggende fra før - så lenge det er kurant. Eventuelt bytte til meg eller kjøpe kurante, men rimelige ting. En slags miljø-opprør mot utstyrspusherne og glansete magasiner. Det er jo forsåvidt schizofrent - fordi det prinsippet er ikke mer fast en at i Maxien gjelder det motsatte - nytt er flott...

Jeg har liggene to ladere, en tysk Modernum som jeg mistenker en helt ordinær bil og campinglader og en Dania 10amp lader som jeg i sin tid plukket ut av LaPerla - og erstattet med Ctek. Festina Lente har også fått seg en Ctek etterhvert.

Bilde av laderne:

bilde

Er noen av disse laderne kurant nok til å settes inn i en rimelig 26-foter med to Biltemabatterier (start og forbruk)? Eller bør jeg droppe dette?

Burde være helt kurante begge to til ditt bruk. Holder kanskje en knapp på Daniaen, den ser kanskje mest "båtvennlig" ut...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi