Jump to content

To eldre batteriladere type Modernum og Dania - bruke eller skrote


Festina_Lente

Recommended Posts

I prosjektbåten ( https://baatplassen.no/i/topic/105872-prosjekttraad-hallberg-rassy-26 ) er intensjonen å bruke båtutstyr jeg har liggende fra før - så lenge det er kurant. Eventuelt bytte til meg eller kjøpe kurante, men rimelige ting. En slags miljø-opprør mot utstyrspusherne og glansete magasiner. Det er jo forsåvidt schizofrent - fordi det prinsippet er ikke mer fast en at i Maxien gjelder det motsatte - nytt er flott...

 

Jeg har liggene to ladere, en tysk Modernum som jeg mistenker en helt ordinær bil og campinglader og en Dania 10amp lader som jeg i sin tid plukket ut av LaPerla - og erstattet med Ctek. Festina Lente har også fått seg en Ctek etterhvert.

 

Bilde av laderne:

 

bilde

 

Er noen av disse laderne kurant nok til å settes inn i en rimelig 26-foter med to Biltemabatterier (start og forbruk)? Eller bør jeg droppe dette?

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...