Jump to content

Motoralternativer i Princess 45 2000-2004 modell

knut63

Recommended Posts

Vi har sett på noen Princess P 45 fra 2000-2004 og lurer på hvor stor forskjell det er på Tamd 74L og Tamd 74P i denne båten, vil for all del ikke ha noen båt med for svake motorer. Noen her med erfaringer på disse?

Ikke egen erfaring, men har hørt og lest om flere som mener at 74L blir i snaueste laget på P45. Spesielt for en fullastet båt med RIB på plattform, ankervinsj og kjetting og annet vi ofte har her i Norge.

74/75P er nok å foretrekke, men antagelig vil en med 74L være mindre populær i markedet og lavere priset. Så det blir en vurderingssak opp mot pris vil jeg tro.

Mvh. SAP

Det var det jeg var redd for Sap, å gå for en med L motorer til en lavere pris vil nok være enda vanskeligere å selge om noen år igjen. Må nok bruke litt tid å sjekke på hva som finnes av P motorer. Import av disse båtene er vel gunstig også nå for tiden..

Kursen mot EUR og GBP er meget høy for tiden.

Når jeg handlet båt i Februar 2013 var EUR nesten en krone billigere enn nå. Det taler litt mot import for tiden.

Hadde vært skeptisk til L motorer i denne med mindre det ikke ble vesentlig mye billigere enn en med P.

Edited by sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Vurderte en som ligger på finn nå om dagen før jeg kjøpte den jeg nå har, og den har L motorer. Fikk også høre at det var for stusselig til den båten. Godt med slike foraer som dette, så man ikke går skoa av seg pga. ting man ikke visste om :yesnod:

Da er nok ikke L motorer noe tema lenger, når det gjelder import så er det med kursen ikke bra nå men det er vel mange i eu som nærmest må selge. Så da er muligheten for en grei handel fremdeles der....:-) Ser det ligger en del båter hos forskjellige meglere til ganske gode priser, og da har ikke pris forhandlingene startet enda:-)