Jump to content

Manualer til diverse motorer og gir til nedlasting for alle

Ternen32

Recommended Posts

Jeg sliter litt med å finne manual til giret (Kanzaki KMH4A) som sitter på Yanmar'en min. Motoren er en 4JH3-DTE.

Du er helt sikker på at det ikke er en Kanzaki KMH40A eller KM4A, ettersom jeg har manualer på de, men ikke på KMH4A ?

Det meste ligger forøvrig på boatinfo

Har til snacks e også av manualer. har 42 sider av div amrikanske motorer rundt 1923, og samme med engelske båtmotorer. 295 sider med manualer om Fredrikstad motor ( FM ) Der også manueler og skisser over de eldste Fm motorene 2 takter . 368 sider om Marna av div manualer

Andre norske motorer =

sabb ( semidiesel også )

Stord

Avance

Alpha

Kampen

Atlanta

Levahn

Tjomslands

Sleipner

Svenske =

Albin

Fors

Gøta/meteor

karl Erik

penta

solo

pythagoras

Blir for mye å laste opp. vil ta flere dager på dette træget nettet mitt, men vis noen ønsker noe spesifik så kan e ta bilde å sende

Tjaaa... adeneo - det var i hvert fall det svaret jeg fikk fra Yanmar Norge, da jeg spurte dem om dette i 2006. Det kan jo imidlertid være at det manglet en "0"= i svaret fra dem? :smiley:

Giret er hydraulisk, skal ha vanlig mineralolje SAE30 og ble nyinstallert sammen med motoren i år 2000.

• 9 months later...

Har til snacks e også av manualer. har 42 sider av div amrikanske motorer rundt 1923, og samme med engelske båtmotorer. 295 sider med manualer om Fredrikstad motor ( FM ) Der også manueler og skisser over de eldste Fm motorene 2 takter . 368 sider om Marna av div manualer

Andre norske motorer =

sabb ( semidiesel også )

Stord

Avance

Alpha

Kampen

Atlanta

Levahn

Tjomslands

Sleipner

Svenske =

Albin

Fors

Gøta/meteor

karl Erik

penta

solo

pythagoras

Blir for mye å laste opp. vil ta flere dager på dette træget nettet mitt, men vis noen ønsker noe spesifik så kan e ta bilde å sende

Har du noen dokumentasjon på Avance 25 HP ?

Har en slik i MS Brandbu som skal overhales, ta gjerne en titt på MS Brandbu på facebook.

MVH. Lennart