Jump to content

Volvo Penta Styrehjelm

Izabella2

Recommended Posts

Jeg holder på med og installere Vp motor og Vp drev i min båt. Jeg har et 280 drev hvor det skal skrues en rustfri lagertapp i.(tror jeg). Jeg har endt opp med 2 styrehjelmer som skal være til 280 drevet men ingen av dem passer med dem hullene som er tillegnet lagertappen. Ene styrehjelmen har en bolt som går gjennom, men her og blir bolten for stor til og kunne brukes noen plasser. Er det forskjellige typer av styreanordningene til VP 280. Jeg snakker da om det hullet på toppen av styrehjelmen.Bilder ble det ikke noe av etter og ha prøvd og laste opp x antall ganger i forskjellige formater, får bare beskjed om feil filformat selv om den er rett.

legger herved bare med en lenk

https://baatplassen.no/i/page/fileupload/uploadify

Redigert av Izabella2 (see edit history)

Da jeg skiftet drivknute på mitt 280 drev i sommer og monterte "ny" fra et deledrev jeg har liggende, oppdaget jeg at det var forskjellige festeanordning mot drevet.

Den jeg hadde var med to bolter som adeno beskriver.

Den "nye" som jeg skulle montere hadde en større unbrako bolt, men hullet i styrhjelmen var mindre, så dette måtte også byttes.

Vedlegger et par bilder som viser unbrako bolten

bilde

bilde

Redigert av okristi (see edit history)

Jepp det er slik som bildet viser over jeg sitter inne med. Så da må jeg ha en nyere styrehjelm som det skal stå en foring i. Slik jeg nå oppfatter det så er det to forskjellige anordninger her, gammel og ny type. Mange takk for info.

Jeg prøvde Jpeg. Png. Bmp. J.peg2. Men kansje jeg har trykt feil her. ? Valgt feil opplastings knapp. :newyearsign:

Jepp da var det som jeg tenkte 2 forskjellige typer, da jeg har 2 gamle typer hjelmer men trenger den som foringen skal skrues ned i. Mange takk for svar. :newyearsign:

Ser innleggene forsvinner etter jeg trykker post innlegg. hmmm ikke vert borti detta før.

Jo jeg prøvde Jpeg-jpeg2-png-gif, og muligen andre filformat.

Jeg får ikke bilder på siden samma F hva jeg gjør. og ikke kan jeg se dem på mine bilder heller lengere, men dem lastes opp. og over 20 år med data så er jeg ikke uerfaren, Når man trykker last opp bilder skal dem da ikke komme her ?? hva gjør man for og få bilder her ? Nå føler jeg at jeg har prøvd alt. Sporet gjerne litt av i fra emnetittel,

Du laster opp bildet, og da er det i bildearkivet ditt, for å få bildet inn i et innlegg må du sette det inn i innlegget, det kan du gjøre ved å trykke på bildet i bildearkivet, og da kommer det en knapp nederst hvor det står "kopier bilde", trykk på den for å klippe URL'en inn i utklippstavlen, gå deretter til innlegget ditt, og trykk på bildeknappen i editoren og lim inn adressen til bildet.

Redigert av adeneo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...