Jump to content

Reisefølge båtleie Karibien 2014

Kribra

Recommended Posts

Hei

Jeg (37) og min mann (38) planlegger leie av seilbåt i Karibien juni/juli 2014. Målet er å seile i ca 4 uker; gjerne med utgangspunkt i BVI.

Vi har begge tatt seilkurs og min mann har en del seilerfaring, men målet med turen er å få enda mer erfaring. Vi ser for oss å leie en båt av størrelse 32-40 fot; avhengig av antall personer som blir med.

Det lille vi har gjort av research tilsier at leiepris for 4 uker vil ligge fra rundt 6000 dollar.

Vi har ved en tidligere anledning seilt i Karibien, men da med skipper på en større båt. Vi seilte da sammen med fem andre personer som vi ikke kjente fra tidligere; det fungerte kjempefint. Nå vil vi gjerne gjenta suksessen, men prøve oss på egenhånd.

Kristin

Det er jo i orkansesongen men det er kanskje billigere da enn litt tidligere på våren i kremsesongen.

Skal dere være 4 uker med utgangspunkt BVI så bør dere ta med USVI også (st John) som nok er den fineste skikkelige øyen i området og da trenger dere visum men det ordnes på en halv dag ved å reise tur retur Sopers Hole - Charlotte Amalie med Native Son.

Vi var der i 8-9 uker i 2012 og har skrevet endel om det på www.batboer.com

Edited by Enzo (see edit history)