quantumduck Svart 19.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2014 (redigert) Välkommen till Kungshamn Graden av bråk og ståk i Smogen varierer, og "evnen" til å utstå det samme også. Men velger man Kungshamn vil jeg også minne om rutebåten til Smogen, for en promenade på bryggene i havna der hører liksom med. Selv om det er mye shopping og ståk er det også mye fint å se. Kanskje også ståket er til å utstå utenfor fellesferien? Redigert 19.Januar.2014 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 19.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2014 Bohuslänkysten. Koster, Resö, Fjellbacka, og kanskje til Smögen? Mange tråder om Bohuslankysten her med mange gode tips, som du sikkert kan lete fram selv. Vil bare trekke fram Vaderoarna her, de ligger en kort seilas utenfor Fjellbacka, utenfor fellesferien burde det ikke være vanskelig å få plass heller. Verdt å få med seg. Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 20.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2014 Interessant, hvor dypt stikker du ? Kunne du vurdere å lage en egen tråd om denne turen så er det fint for oss som sitter og vurderer hvilken rute vi skal ta nedover når vi reiser neste runde Vi stikker kun 1.55m så vi har mange valg når vi skal tusle rundt. Det går sikkert ann å lage en tråd når dette starter i mai, men vi skal ikke til middelhavet i denne omgang, kun cruise litt på kanalene for å bli litt kjent i Europas blodårer, samt drikke øl og momle noe på No-Fransk til slusevaktene. Drømmer om svartehavet og middelhavet neste gang. Hvor lenge lever man? Hvor planlegger dere å legge neste tur? Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Enzo Svart 20.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2014 Ok 1,55m er en veldig hendig dybde. Vi driver og planlegger neste tur. Er usikre men vi seiler til Middelhavet og så får vi se. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 20.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2014 Har man jolle kan man sejle gennem havnen fra Kungshamn til Smøgen. Det er en fin tur. Behøver altså ikke sejle udenom. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 20.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2014 Inden om her: Sitér dette innlegget Link to post
kointa Svart 21.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2014 Ok 1,55m er en veldig hendig dybde. Vi driver og planlegger neste tur. Er usikre men vi seiler til Middelhavet og så får vi se. hvor langt, eller hvor seiler dere når dere skal til middelhavet? har planlagt å legge den neste båten min nede i middelhavet da jeg har skaffet meg hus meg brygge der nede, Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 21.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2014 Turene for min del vil gå med base fra hytta vår.. rundt omkring Hitra, Ringholmen/Kristiansund og kansje lit innover fjordene i Nordmøre. Vår langtur i ferien i fjor ble fint stoppet av kulingen og digre skumskavler i Trondheimsleia. knallvær og rolig sjø når vi begyndte å jobbe igjen så klart! generelt dårlig sommervær i fjor så vi tok en tur til Mallorca på forsommeren for å få finvær..Trives i båthavna på Alcudia, selv om de fleste der er lit over mitt budget! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Ocean Queen Svart 24.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2014 Hei Morten. Du nevner Ringholmen ! der var jeg for noen år tilbake. Utrolig vakkert. Er det fortsatt drift der ? Har familie på smøla og på frei, så det blir jo noen turer dit. Prøver å overtale matrosinna på en tur rundt kysten med båten. Det er langt tur retur Sætre / Møre på en ferie tur. Har tenkt muligheten om båtlagring på møre, og fortsette turen neste år med retur til sætre. Dette har jeg ønsket meg lenge. . Ble veldig inspirert av de som kjøpte gamlebåten. Den seilte de til Molde. De hadde en utrolig flott.tur, som tok ti dager. Veldig fin skjærgård Dere har der!!! Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 24.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2014 http://www.tk.no/nyheter/article6600331.ece http://www.ringholmen.no/ Ser ut som det blir drift igjen på Ringholmen! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
navid Svart 24.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2014 Gledelig å se at Ringholmen snart er tilbake i drift. Vi har også mange gode og trivelige minner derfra. Håper Junge får det fine stedet tilbake på samme trivsel-nivå slik båtfolket opplevde Ringholmen for mange, mange år siden. Vi kommer garantert innom! Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 25.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2014 Jeg vet ikke om det blir noen sommertur i år. Kanskje noen korte turer på Trøndelagskysten. Spør meg om vårturer, så svarer jeg JA. Vi setter kurs for Shetland i første del av mai, for å feire den 17. der. Så tilbake til fedrelandet. Deretter, hvem vet? Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
navid Svart 25.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2014 (redigert) Kanskje en tur til Lofoten?Mange fine båtplasser og uthavner i Lofoten og Ofoten med nasjonalfjellet Stetind i bakgrunnen.Bare ta en sjekk fra oven. Velg og vrak fra øverste hylle..........http://www.tu.no/industri/forsvar/2014/01/21/her-flyr-f-16-lavt-gjennom-trollfjorden11Flyet kommer fra nord-vest over Moskenes-øya og ut Kirkefjorden. Svinger venstre over Reine (tettstedet med mange små øyer og bruer). Leknes, Henningsvær, Kabelvåg og Svolvær. Passerer over Svolvær lufthavn, Helle. Skrova og Molla på høyre side. En venstresving og inn Trollfjorden. Kommer i retur ut Trollfjorden.En svipp sør-østover Ofotfjorden og Tysfjorden. Innover Stefjorden med nasjonalfjellet Stetind på høyre side. Den fjelltoppen som er butt på toppen.Du verden for en skjærgård, med en herlig blanding av fjord og fjell vi har i vårt langstrakte og vakre land.En drøm for en båtfarer. Redigert 25.Januar.2014 av navid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kvimms Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Om noen passerer Aure og Vihalsen 7 juni må dere ta turen hit :) https://www.facebook.com/events/1427019464212103/?ref_newsfeed_story_type=regular Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Har vurdert sørlandet, men er litt skremt av historier om overfylte gjestehamner og trengsel i uthamn. Når bør ein slik ekspedisjon gjennomførast viss ein vil unngå "kø"? Er dette fenomenet knytta til fellesferien, eller er det andre mønster som styrer utfarten? ( godt vær sjølvsagt ) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Efter Tom och Snickarns tur så är valet lätt. Sör landet. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Rolf Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Vil til verdens ende, men været blir avgjørende uansett. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Kommer til å utforske østfolds skjærgård med ny båt. Sommeren handler om å bli kjent med nytt nabolag og ny båt! Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 29.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Er havnene på Sørlandet mere overfyldte end dem i Bohuslän? Det lyder ikke som om det er muligt? Jeg kunne seriøst godt tænke mig turen, men vil gerne høre råd. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Generelt er det mye bedre plass på Sørlandskysten, du bør absolutt prøve :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Brigg Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Ut fra hva som skrives her ser det ut som om det blir godt med plass på helgelandskysten også denne sommeren. Utmerket! Satser på å holde oss vest i skjærgården i størst mulig grad. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Julie III Svart 30.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2014 Er havnene på Sørlandet mere overfyldte end dem i Bohuslän? Det lyder ikke som om det er muligt? Jeg kunne seriøst godt tænke mig turen, men vil gerne høre råd. Med det fine været i fjor, var det mer båter enn normalt. Vi lå utenpå en annen båt én natt på 3 uker, og det var i Lillesand. Resten hadde vi egen bås. Grimstad var den eneste havnen vi ikke gikk rett inn på plass, men det er til gjengjeld den mest strukturerte havnen vi har vært i. Ingen får finne egne plasser selv. Man melder sin ankomst på VHF og havnesjefen holder kontroll. Når det er din tur, blir du anvist plass, og der står det hjelpere på kaia og tar imot tampene dine. Fler av de takk Halvparten av ferien gikk vi 2 båter sammen... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.