Jump to content

Hvor går sommerturen hen i 2014?

MajorAndy

Recommended Posts

Välkommen till Kungshamn

Graden av bråk og ståk i Smogen varierer, og "evnen" til å utstå det samme også. Men velger man Kungshamn vil jeg også minne om rutebåten til Smogen, for en promenade på bryggene i havna der hører liksom med. Selv om det er mye shopping og ståk er det også mye fint å se. Kanskje også ståket er til å utstå utenfor fellesferien?

Redigert av quantumduck (see edit history)

Bohuslänkysten. Koster, Resö, Fjellbacka, og kanskje til Smögen?

Mange tråder om Bohuslankysten her med mange gode tips, som du sikkert kan lete fram selv. Vil bare trekke fram Vaderoarna her, de ligger en kort seilas utenfor Fjellbacka, utenfor fellesferien burde det ikke være vanskelig å få plass heller. Verdt å få med seg.

Interessant, hvor dypt stikker du ?

Kunne du vurdere å lage en egen tråd om denne turen så er det fint for oss som sitter og vurderer hvilken rute vi skal ta nedover når vi reiser neste runde

Vi stikker kun 1.55m så vi har mange valg når vi skal tusle rundt.

Det går sikkert ann å lage en tråd når dette starter i mai, men vi skal ikke til middelhavet i denne omgang, kun cruise litt på kanalene for å bli litt kjent i Europas blodårer, samt drikke øl og momle noe på No-Fransk til slusevaktene. Drømmer om svartehavet og middelhavet neste gang. Hvor lenge lever man?

Hvor planlegger dere å legge neste tur?

Turene for min del vil gå med base fra hytta vår.. rundt omkring Hitra, Ringholmen/Kristiansund og kansje lit innover fjordene i Nordmøre.

Vår langtur i ferien i fjor ble fint stoppet av kulingen og digre skumskavler i Trondheimsleia. knallvær og rolig sjø når vi begyndte å jobbe igjen så klart! generelt dårlig sommervær i fjor så vi tok en tur til Mallorca på forsommeren for å få finvær..Trives i båthavna på Alcudia, selv om de fleste der er lit over mitt budget!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Hei Morten. Du nevner Ringholmen ! der var jeg for noen år tilbake. Utrolig vakkert. Er det fortsatt drift der ? Har familie på smøla og på frei, så det blir jo noen turer dit. Prøver å overtale matrosinna på en tur rundt kysten med båten. Det er langt tur retur Sætre / Møre på en ferie tur. Har tenkt muligheten om båtlagring på møre, og fortsette turen neste år med retur til sætre. Dette har jeg ønsket meg lenge. :pray: . Ble veldig inspirert av de som kjøpte gamlebåten. Den seilte de til Molde. De hadde en utrolig flott.tur, som tok ti dager. Veldig fin skjærgård Dere har der!!!

Kanskje en tur til Lofoten?
Mange fine båtplasser og uthavner i Lofoten og Ofoten med nasjonalfjellet Stetind i bakgrunnen.

Bare ta en sjekk fra oven. Velg og vrak fra øverste hylle..........

http://www.tu.no/industri/forsvar/2014/01/21/her-flyr-f-16-lavt-gjennom-trollfjorden11

Flyet kommer fra nord-vest over Moskenes-øya og ut Kirkefjorden. Svinger venstre over Reine (tettstedet med mange små øyer og bruer). Leknes, Henningsvær, Kabelvåg og Svolvær. Passerer over Svolvær lufthavn, Helle. Skrova og Molla på høyre side. En venstresving og inn Trollfjorden. Kommer i retur ut Trollfjorden.
En svipp sør-østover Ofotfjorden og Tysfjorden. Innover Stefjorden med nasjonalfjellet Stetind på høyre side. Den fjelltoppen som er butt på toppen.

Du verden for en skjærgård, med en herlig blanding av fjord og fjell vi har i vårt langstrakte og vakre land.

En drøm for en båtfarer.

Redigert av navid (see edit history)
  • 1 måned senere...

Ut fra hva som skrives her ser det ut som om det blir godt med plass på helgelandskysten også denne sommeren. Utmerket!

Satser på å holde oss vest i skjærgården i størst mulig grad.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Er havnene på Sørlandet mere overfyldte end dem i Bohuslän? Det lyder ikke som om det er muligt? Jeg kunne seriøst godt tænke mig turen, men vil gerne høre råd.

Med det fine været i fjor, var det mer båter enn normalt.

Vi lå utenpå en annen båt én natt på 3 uker, og det var i Lillesand. Resten hadde vi egen bås. Grimstad var den eneste havnen vi ikke gikk rett inn på plass, men det er til gjengjeld den mest strukturerte havnen vi har vært i. Ingen får finne egne plasser selv. Man melder sin ankomst på VHF og havnesjefen holder kontroll. Når det er din tur, blir du anvist plass, og der står det hjelpere på kaia og tar imot tampene dine. Fler av de takk :smiley:

Halvparten av ferien gikk vi 2 båter sammen...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...