NOC Startet 6.Januar.2014 Link til dette innlegget Startet 6.Januar.2014 Lurer på å kjøpe en Bavaria Sport 35. Er det noen som har erfaringer med Volvo Penta D6-370 installasjon på en slik båt? Er skeptisk til at drevet tåler 6,8 tonn på en slik båt. Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 6.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2014 Jeg har ingen erfaring med bavaria , men jeg vet at tråden din blir stengt hvis du ikke endrer emnetittel. Les forums reglene før du poster det lønner seg Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
MaSa Svart 6.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2014 Kan ikke så fryktelig mye om drev kontra hva vekten tilsier osv ! Men selv har jeg en bavaria 33 sport med 2* VP D-3 190hk og fikk før kjøp masse tilbakemeldinger på at det iallefall var mer enn godt nok! Men båten veier vel mer? Min veide 7,2 tonn når den ble løftet opp nå i desember. Om vekten stemmer da! Min sjef har en 37 sport med 2* d-6 370 på sin og er veldig fornøyd med det iallefall ! Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
DieselDahl Svart 7.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2014 Volvo Pentas DP-H drev er laget spesifikt for denne motorserien og leveres opp til 400 hk. Det er meget solid laget. Men 370 hk på denne båten er kanskje litt snaut? Hvilken fart får du på 3000rpm med normalt lastet båt? Sitér dette innlegget Link to post
NOC Svart 7.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2014 Det er jeg ikke helt sikker på. Har hatt en kort demotur og det så ut til at den var lett å få opp i plan. Oppgitt til maks 32 knop. Marser på 24-25 knop. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 7.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2014 Det høres helt greit ut det. Det er jo litt forskjell på bruken fra mann til mann men det som er viktig er at båten med normal "ferielast" kommer greit opp i plan og at du har motor nok til å håndtere litt grov sjø. Disse skrogene er forholdsvis lettdrevne og hvis toppfart på 32 kn stemmer skal det holde greit. Det er ingen grunn til å bekymre seg for drevet så lenge det er nok olje på det. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 7.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2014 Forbina 36 (eller 10000 eller 333 som den også har heddet) har D6-330 eller 370 som single med DPH. De fungerer fint, men de vejer også et ton mindre og skroget er meget letdrevet. Sitér dette innlegget Link to post
NOC Svart 7.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2014 Fint med tilbakemelding. Er det noen Bavaria eiere med samme båt som har erfaring på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.