zeyang Startet 7.Januar.2014 Del på Facebook Startet 7.Januar.2014 hei, har lyst til aa proeve ut email ombord paa langtur. noe som har et pactor modem aa selge? Gjerne rimelig eldre type.. z Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 7.Januar.2014 Del på Facebook Svart 7.Januar.2014 Dersom du er registrert som radioamatør kan du sende/motta email uten å ha Pactor modem. Du kopler lydkortet på Pcen til radioen og bruker et program som heter RMS Express. Der finner du Winmore som kan brukes til å sende email på kortbølgeradio på Winlink systemet. Men du må som sagt være registrert radioamatør. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
zeyang Svart 8.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2014 takk. har kikket litt på dette. winmor er bra men det er helt i begynnelsen så det er ikke så mange mottaksstasjoner ennå. (det kommer dog) z Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 9.Januar.2014 Del på Facebook Svart 9.Januar.2014 Her er nåværende Winmore stasjoner. begynner faktisk å bli ganske god dekning på disse også: Sitér dette innlegget Geir Link to post
mogibear Svart 9.Januar.2014 Del på Facebook Svart 9.Januar.2014 Hei Har ikke pactor modem, men en inmarsat C som sto i en brukt båt jeg kjøpte i fjord. Om det kan være av interesse får du ta kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 20.Januar.2014 Del på Facebook Svart 20.Januar.2014 Dersom du er registrert som radioamatør kan du sende/motta email uten å ha Pactor modem. Du kopler lydkortet på Pcen til radioen og bruker et program som heter RMS Express. Geir er RMS Express Version 1.1.3.0 den siste versjonen ? dette er noe jeg må teste ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Adriana Svart 20.Januar.2014 Del på Facebook Svart 20.Januar.2014 RMS Express 1.2.22.0 er den siste ! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 20.Januar.2014 Del på Facebook Svart 20.Januar.2014 takk Adriana da er den lastet ned og installert............da er det bare o vente på sjøsettning så jeg får opp antenna og sen en RS-232C cable (D-sub 9-pin) kabel mellom radion og PCn ?? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
GeirT Svart 20.Januar.2014 Del på Facebook Svart 20.Januar.2014 takk Adriana da er den lastet ned og installert............da er det bare o vente på sjøsettning så jeg får opp antenna og sen en RS-232C cable (D-sub 9-pin) kabel mellom radion og PCn ?? Nei du må ha et interface mellom lydkortet/comport og audio inn/ut på radioen. Interfacet lager et galvanisk skille mellom pc og radio. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Gunga Din Svart 20.Januar.2014 Del på Facebook Svart 20.Januar.2014 er dette noe jeg kjøper, eller bygger selv ? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
GeirT Svart 20.Januar.2014 Del på Facebook Svart 20.Januar.2014 (redigert) Snakk med Espen hos http://www.permo.no De har bl.a. ett som heter: Rascal GLX Art. nr. 44005 Du må ha kabel som passer til ICOM ACC inngang. Du har IC-M802 ? Geir Redigert 20.Januar.2014 av GeirT (see edit history) Sitér dette innlegget Geir Link to post
Gunga Din Svart 20.Januar.2014 Del på Facebook Svart 20.Januar.2014 jepp IC M802......dette skal bli kul Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.