Jump to content

gammelt seilnummer

CaptnT

Recommended Posts

Hei,

Jeg seiler comfort 30 fra 1983, i seilet står nummeret N-3609. jeg er usikker på hvordan båten er registrert...

Når jeg søker etter nummeret på norlys.org finner jeg en annen båt ( også en comfort 30 ) som heter "gammel opland". I målebrevet står det byggeår 1971, så det kan ikke være samme båt som har byttet navn oppigjennom.... veldig tilfeldig at en båt av samme type blir tildelt akkurat det seilnummeret?

To båter kan vel ikke ha samme seilnummer?

Min heter "hakuna matata". Er det noen som har erfaringer eller ideer om hvordan min båt kanskje er registrert?

Evt må jeg registrere båten på nytt og få tildelt et nytt seilnummer?

Takker for svar!

Vil du ha båten registrert i Norlys/NOR Rating må du kunne dokumentere eierskap i form av kopi av signert kontrakt. Jeg måtte dokumentere forrige eierskifte også, i tillegg til skiftet da jeg overtok. Når det gjelder seilnummer så sjekk med Norlys/NOR Rating. Det er sikkert ikke første gang det et "dobbeltregistrering" på gamle seilnummer, så de har sikkert en prosedyre å følge for å rydde opp.

Edit: Ser forøvrig på seiling.org at det er konstruksjonsåret som er oppgitt til 1971 på seilnummer 3609, mens byggeåret står blankt. Det kan dermed være din båt som tidligere het "Gammel Opland". Hvor langt bakover kan du dokumentere eierskifter?

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Guest Avmønstret#

Tipper det er byttet/solgt noen seil båtene i mellom.

Ang. seilnummer så gikk jeg hit:

http://registrering.seiling.no/login.asp

og fikk tildelt nummer på direkten online. Ble utstedt et fint og underskrevet brev fra Norsk Seilforbund i pdf format med mitt navn, båttype og seilnummer.

Dette da med utgangspunkt i det n-nummer som båten hadde i seilene når jeg kjøpte den og at jeg ikke har noen grunn til å tro at disse på noen måte er "feil" da båten har vært registrert med samme nummer ved kappseilinger opp i gjennom tiårene.

Om din båt har vært med på regatta så kan du finne en del resultatlister på nett hvor du også finner seilnummer. Den som googler finner.

--------

Sånn ellers så tror jeg ikke dette med seilnummer er så veldig formelt. Om den andre båten ikke har registrert sine nummer så kan du sikkert bare registrere båten din med de nummerene du har i seilene? Dette er jo bare ment for regatta såvidt jeg vet.

Om dere begge skulle dukke opp i samme regatta så får dere løse det da ;-) Litt tape så er mye gjort.

Det er nok så enkelt at båten het Gammel Oppland i gamledager.

2004 gikk Norlys over til webløsning. Da ble alt bare dumpet over.

Send meg gjerne en e-post så skal jeg hjelpe deg å få den på ditt navn, og endre til riktig informasjon.

sverre@elvstromsails.no

Dette er bare nødvendig hvis du skal seile regatta. For å få et måletall.

Seilnummer er det seilforbundet som styrer med. Det har således ikke noe med NorRating å gjøre.

Redigert av SeilSJT (see edit history)

Takk for IM ravddo!

Har vært i kontakt med NORLYS, som sa det kunne se ut som om det var samme båt. De ba meg også opprette en bruker på seiling.no, noe jeg nå er i gang med, så får vi se hva som skjer. Skal også undersøke om jeg finner noe registreringsnummer eller lignende, vet du om noe sånt på din båt Eureka? Forresten lurt å tenke på kjøp av brukte seil! det hadde ikke jeg tenkt på.....

Pinkvin, jeg vet ikke om båten har vært med i noen regattaer oppigjennom tidene, i så fall må det ha vært på 90-tallet eller før..Men skal forsøke å undersøke nærmere, evt prøve å finne gamle eiere, jeg er nr. 3. Jeg skal nok heller ikke bruke båten i regatta, men heller på langtur, så tenker det er greit å ha visse papirer i orden :)

SeilSJT, takk for tilbudet, jeg er i gang med å lage bruker på seiling.no, så får vi se om jeg får det til.

Steike! ja kanskje forrige eier har kjøpt seilene fra en Optimist en gang i tiden :) vet aldri

Takker for svar alle sammen!

• 6 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...