Jump to content

Ordentlig god hermetikkmat for båten, finnes det?

Tampeservice

Recommended Posts

På meny kjøper jeg hermetisert Andeconfit (som vist i bildet noen innlegg over), de store boksene som inneholder 4-5 lår. Disse varmes på grillen noen få minutt og servers stående i en dyp tallerken godt plantet ned i potetstappe. Knallgodt!

Ellers er Joikaboller, og den nevnte lapskausen fra Tronheim også smakfullt.

Jeg skal på meny og handle andeconfit det er sikkert :-)

Standard hermetikkproviant i Kaskazi er Soldatens ârtsoppa, Felix Gularssoppa, Stabburet makrell i tomat og skinkeboks. Dette er velsmakende hermetikk. I tidligere tider hadde vi også en boks Beluga-kaviar med Champanje på jomfruturen hver vår, men tilgangen til Beluga'n er borte og prisen er blitt astronomisk! Nå må pengene brukes på avgiftsfri diesel!

beluga.jpg

Finnes det god trøndersodd, på boks, eller bøtte? Har prøvd noen i håp om å få noe som ligner ørlite på kjøttsuppe, men nei. Smaker buljong med ymse som flyter rundt, ikke bra :-/

Inderøy Sodd, ingen over, ingen ved siden av :thumbsup: og som drikke til , ginger beer (må ikke forveksles med norsk ingefær øl, som bare er ingefærekstrakt tilsatt kullsyrevann, og skulle strengt tatt hatt navnet ingefærbrus) men ekte Ginger beer, som man får fra styrke 0,5 til 4,5 % alkohol styrke.gjør susen.

bilde

Redigert av kointa (see edit history)

En kompis som jakter og går mye i fjellet påstår at magen "slipper totalt" om man spiser sånn frysetørret mat over tid. Har ikke prøvd selv men magesjau er jo ikke noe særlig sånn generelt.

Og prisen da... var alt for dyrt før i hvertfall.

Jeg har alltid med etpar slike Real / Drytech eposer på tur som nødproviant. Ikke noen favoritt, men blir straks bedre om man lar den stå lenger å godgjøre seg i posen enn de angitte minuttene. Ikke merket den omtalte mageeffekten da jeg ikke har spist flere på rad, men en kamerat melder at han har opplevd den til de grader.... :eek:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Jeg har alltid med etpar slike Real / Drytech eposer på tur som nødproviant. Ikke noen favoritt, men blir straks bedre om man lar den stå lenger å godgjøre seg i posen enn de angitte minuttene. Ikke merket den omtalte mageeffekten da jeg ikke har spist flere på rad, men en kamerat melder at han har opplevd den til de grader.... :eek:

fotsoldatene i forsvaret er de aller største brukerne av Real Turmat, og har selv brukt det flere ganger en uke i strekk, uten noen mageproblemer

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...