Jump to content

Nytt medlem ønsker hjelp til båtvalg

Pksp

Recommended Posts

Har kun link til en som annonsen er utgått på, men jeg synes kanskje prisen er noen lapper for høy?

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=43171525

Denne vet jeg du kan få mye billigere da han må selge. Var ombord i den flere ganger ifjor og der er det mye plass. Har litt lyst på den selv. Både Erik og den forrige eieren har vært veldig nøye med å holde ting i orden. Er nok den største 28 fots båten som er lagd.

Denne vet jeg du kan få mye billigere da han må selge. Var ombord i den flere ganger ifjor og der er det mye plass. Har litt lyst på den selv. Både Erik og den forrige eieren har vært veldig nøye med å holde ting i orden. Er nok den største 28 fots båten som er lagd.

Noen grunn til at du ikke gikk for kjøp? Kjenner du eieren eller?

Mange gode forslag her, Raminen var kjempefin. Men ønsker ikke snekke.

Kan jeg foreslå denne?

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=46097795

(iPad)

Har sett denne også. Egentlig alt som er på finn om dagen. Den blir litt i overkant stor. Er fersk i dette med større båt. Største jeg har kjørt er en Fjord 24" som en kompis kjøpte i fjor.

Jeg tenker at en båt med fast aksling i klassen 26-29 hadde vært det beste valget. Om du ser på de annonsene jeg har lagt ut, så er dette typer jeg liker svært godt. Gode forslag dere kommer med altså, setter pris på det. Men jeg er sær og liker det sånn jeg liker det ;)

Kjøpte den ikke fordi jeg fikk ikke solgt den jeg har. Kjenner eksen til han som selger, og hun vil ha igjen noen kroner for den.

Jeg er interessert i å se på den jeg, om han er interessert i å kvitte seg med den. Sånn som det er nå så har jeg en leilighet som skal bort før jeg gjør nye stunts. Regner med å få den på markedet i løpet av februar "krysse fingrene"

Du får smøre deg med litt tålmodighet, når vi kommer over påske så blir utvalget langt større.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Både Nidelv 28 og Bonanza 28 har veldig våte skrog og kaster fort sjø over båten selv på en fin sommerdag hvis det er litt sjø.

Nå har jeg ingen erfaring med Nidelv 28 siden jeg bare har en Nidelv 24, men generelt er det vel slik at snekker håndterer sjø fra siden ganske dårlig, det skal ikke mye til for at de ruller, noe som ikke er kun relatert til Nidelv.

Og jeg synes min Nidelv 24 håndterer sjø forut og akter helt utmerket. Jeg har vært ute i adskillig mer enn "litt sjø" og det er bare et par ganger at jeg har opplevd å få sjø inn i båten når jeg kjørte mot bølgene, og det var bare noen få dråper som havnet inn i cockpiten og på ansiktet mitt.

Har ikke fått noe sjø inn akter.

Denne her måtte jo vært noe å tittet på, Marex er meget behagelige båter

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=46009935

Har tittet på den. Absolutt en mulighet der, kjempefin velholdt båt. Bare litt knepen på knopa ;)

Du får smøre deg med litt tålmodighet, når vi kommer over påske så blir utvalget langt større.

Jeg har som nevnt ingen mulighet til å handle før leiligheten min er solgt, men jeg liker å komme forberedt til salgsboomen. Og muligens klare å gjøre noen avtaler tidligere, som kan spare meg for ekstra kroner :)

Som Nidelv-eier må jeg jo nesten slå et slag for den båten også. Selv om det er en snekke....

Nidelv 26 som her for eksempel, kommer opp i 15 knop:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=45557812

En Nidelv 28 kan vel også være et alternativ, men da sprekker vel budsjettet ditt...

Nidelv er båttype som jeg er kjempeglad i! Vært mye ute i 24 foter :)

Har sett denne et par ganger. Liker den, men den roper ikke på meg akkurat nå :)

Jeg er vanskelig type ikke sant? Setter fortsatt stor pris på tilbakemeldingene deres. Jeg har faktisk sett mer på potensielle båter med bensinmotor. Men de fleste tiltaler meg ikke i "planløsning" om man kan si det slik. For meg så er det viktigere at båten innbyr til sosialt samvær fremfor 35knop. Men ja, fortsatt den sære 15knops kravet. Det er i planløsning og utseende, samt potensialet denne Bonanzaen er interessant.

Jeg er vanskelig type ikke sant? Setter fortsatt stor pris på tilbakemeldingene deres. Jeg har faktisk sett mer på potensielle båter med bensinmotor. Men de fleste tiltaler meg ikke i "planløsning" om man kan si det slik. For meg så er det viktigere at båten innbyr til sosialt samvær fremfor 35knop. Men ja, fortsatt den sære 15knops kravet. Det er i planløsning og utseende, samt potensialet denne Bonanzaen er interessant.

Anser vel ikke det å være vanskelig som noe problem :smiley: det er tross alt snakk om å velge ut en båt man ønsker å leve med, i min bok er det å finne det man liker meget essensielt for trivselen men båten :smiley:, bruktbåt markedet idag er så stort at man med litt is i magen kan skaffe seg flotte båter for en rimelig penge.

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Master 820 er vel vanskelig å finne til 150K? Jeg nevnte baltic lenger opp, men her er det enormt utvalg i bruktbåter og noen er tungsolgte pga motorstørrelse som gjør at du kan komme over noen som kan prutet ned i ditt prisleie. Master 820 og Nidelv 28 har jeg ikke sett så billige som ditt budsjett. Men du kan jo ha flaks :-)

Kk

Anser vel ikke det å være vanskelig som noe problem :smiley: det er tross alt snakk om å velge ut en båt man ønsker å leve med, i min bok er det å finne det man liker meget essensielt for trivselen men båten :smiley:, bruktbåt markedet idag er så stort at man med litt is i magen kan skaffe seg flotte båter for en rimelig penge.

Det er jo viktig og trives, blir som en hytte på sjøen :) Jeg følger med på finn.no flere ganger daglig :)

Master 820 er vel vanskelig å finne til 150K? Jeg nevnte baltic lenger opp, men her er det enormt utvalg i bruktbåter og noen er tungsolgte pga motorstørrelse som gjør at du kan komme over noen som kan prutet ned i ditt prisleie. Master 820 og Nidelv 28 har jeg ikke sett så billige som ditt budsjett. Men du kan jo ha flaks :-)

Kk

Fant ingen Master 820 til salgs nå, heller ingen baltic i min prisklasse. Får satse på flaksen. Har jo ikke vunnet på lotto enda, så noe må jeg vel få flaks i :)

Sjekket du ut den Balticen jeg la ut lenger oppe her? Den er i din prisklasse

Mvh KK

Denne så jeg ikke før nå. Den hadde jo vært knall, men det å få pruta den ned fra 199.- til 150.- som er min absolutte smertegrense blir nok vanskelig.

Synes ikke det er riktig og komme med skambud heller.

Redigert av Pksp (see edit history)

Denne så jeg ikke før nå. Den hadde jo vært knall, men det å få pruta den ned fra 199.- til 150.- som er min absolutte smertegrense blir nok vanskelig.

Synes ikke det er riktig og komme med skambud heller.

hva er det for innstilling? Jeg prutet min båt fra 1,5 til 1,1 mill sist vår. Hvis du er smart nok, legger god taktikk og er seriøs, vil du merke at det er mye som lar seg gjøre. Mye er skrevet om pruting her inne, men jeg tror det viktigste er hvordan du legger dette frem. Besiktigelse, avdekking av påkost, januarkulde er god kombinasjon;-). Et godt argument er at du er en av yderst få kunder i markedet, og kanskje enda mer sjelden art som kommer og tilbyr pengene dine. Det er ikke kø. Han kan velge å si ja til pengene dine, eller la andre få de. Og han kan velge å vente til våren, og fortsatt skal alle kjøpere prute en liten del. Du som kjøper har all makt, og kan velge hvem som skal få pengene dine. Men vær så seriøs at du forteller fakta. Du har 150 til båt, men om han velger å selge til deg løser det en sak for dere begge. Jeg har mange ganger blitt overrasket over resultatet, men spør man ikke, så får man ikke svar. Lykke til

hva er det for innstilling? Jeg prutet min båt fra 1,5 til 1,1 mill sist vår. Hvis du er smart nok, legger god taktikk og er seriøs, vil du merke at det er mye som lar seg gjøre. Mye er skrevet om pruting her inne, men jeg tror det viktigste er hvordan du legger dette frem. Besiktigelse, avdekking av påkost, januarkulde er god kombinasjon;-). Et godt argument er at du er en av yderst få kunder i markedet, og kanskje enda mer sjelden art som kommer og tilbyr pengene dine. Det er ikke kø. Han kan velge å si ja til pengene dine, eller la andre få de. Og han kan velge å vente til våren, og fortsatt skal alle kjøpere prute en liten del. Du som kjøper har all makt, og kan velge hvem som skal få pengene dine. Men vær så seriøs at du forteller fakta. Du har 150 til båt, men om han velger å selge til deg løser det en sak for dere begge. Jeg har mange ganger blitt overrasket over resultatet, men spør man ikke, så får man ikke svar. Lykke til

Dette ga meg god motivasjon. Takk for godt innlegg :)

Jeg tror nok budsjette sprekker greit på denne Balticen. Den er nok ikke eiet av en entusiast. Se kalesje, puter og gelcoat.. :nonod:

Ja, det så jeg også. Men her kan mye gjøres med litt kraftvask og arbeidstimer. Den har noe svak motor kanskje? Et kjøp skal uansett vurderes nøye.

Men er det noen som vet dette. Siden en del av annonsene på finn er utløpt, er det fortsatt mulig å sende melding til selger? Funksjonen er jo fortsatt tilgjengelig i annonsen. Er veldig glad i kommunikasjon vi mail i starten :)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...