Jump to content

Nytt medlem ønsker hjelp til båtvalg

Pksp

Recommended Posts

Den Balticen er fullt prutbar til 150K. Slik den ser ut er den ikke et enkelt salgsobjekt. Vask, polering o.l. koster lite penger, men mye innsats. Puter og annet utstyr kan du ta etterhvert, ikke alt må være tipp topp fra første stund. Noe må du fire på når budsjettet er såpass lavt som 150K. Send selgeren en mail eller ring og si at du har et budsjett på 150K og hør om det er interessant å selge til den prisen. Hvis han sier ok, så er det bare å ta en tur og se på båten :-)

Det viktigste på båten, motoren, ser jo bra ut og har bare 1100 timer på telleren. Både motor og motorrom ser flott ut og står ikke i stil med hvordan den ser ut å utsiden. Kalesjen kan også være ok, trenger bare en rens og impregnering. Koster ikke all verden, ev. gjør du slikt selv.

KK

Redigert av KongKing (see edit history)

Den Balticen er fullt prutbar til 150K. Slik den ser ut er den ikke et enkelt salgsobjekt. Vask, polering o.l. koster lite penger, men mye innsats. Puter og annet utstyr kan du ta etterhvert, ikke alt må være tipp topp fra første stund. Noe må du fire på når budsjettet er såpass lavt som 150K. Send selgeren en mail eller ring og si at du har et budsjett på 150K og hør om det er interessant å selge til den prisen. Hvis han sier ok, så er det bare å ta en tur og se på båten :-)

Det viktigste på båten, motoren, ser jo bra ut og har bare 1100 timer på telleren. Både motor og motorrom ser flott ut og står ikke i stil med hvordan den ser ut å utsiden. Kalesjen kan også være ok, trenger bare en rens og impregnering. Koster ikke all verden, ev. gjør du slikt selv.

KK

Det eneste "negative" jeg kan se akkurat nå er at den ikke har ankervinsj akter. Men det er igrunn en bagatell. Ser også at annonsen er fra Mai 2013. Denne bør vel være solgt nå?

Balticen med minstemotoren er det nesten ingen som kjøper, men dette er ingen hindring for et kjøp av båten, Baltic kjøpere er veldig ofte opptatt av å runde 20 knops grensen, er ikke dette noe problem for deg og du ser 16-18 knop som noe du kan leve med så har du mulighet til å gjøre kjempekupp nå på vinterstid, 158 hesteren er en meget holdbar motor, den når bare ikke opp til maks potensialet i en Baltic.

Det er kjøpers marked på bruktbåt siden og derfor blir ofte disse båtene liggende usolgt veldig lenge, at denne har stått siden Mai og ikke er solgt er ingen overraskelse.

Skal du selv ha en båt som du forventer å ha i ditt eie en god stund så er dette absolutt et av de beste alternativene, tenker du en overgangsbåt til noe større i nær fremtid så er det en båt som er vanskelig å selge videre, bytter du derimot motor til et større alternativ så får du fint igjen kronene du legger i ved et videresalg :smiley:

Å gjør du det så kan du sende gamlemotoren til med så skal jeg sørge for videre bruk av den jeg :lol:

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Tror Balticselgeren skal være tålig desperat om han lar båten gå for 150,- ( så sant båten ikke er i ekstremt dårlig forfatning) Det kan fort bli dyrt og kjøpe billigste båt på nettet.

Det er langt mellom store raske og supergode båter til 150,-

Det nevnes fisketur i første innlegg, båter i Baltic klassen er ikke akkurat skreddersydd for dette. Her er Halco e.l. et bedre og ( ofte billigere ) valg

Men er det noen som vet dette. Siden en del av annonsene på finn er utløpt, er det fortsatt mulig å sende melding til selger? Funksjonen er jo fortsatt tilgjengelig i annonsen. Er veldig glad i kommunikasjon vi mail i starten :)

Jeg har sendt epost mange ganger til selgere der annonsen har gått ut på dato i forbindelse med bilkjøp. Går helt fint, bare å spørre pent om objektet fortsatt er til salgs.

Redigert av Madserazzi (see edit history)

Jeg har sendt epost mange ganger til selgere der annonsen har gått ut på dato i forbindelse med bilkjøp. Går helt fint, bare å spørre pent om objektet fortsatt er til salgs.

Kontaktet Finn.no jeg og spurte om denne "send melding" funksjonen var i bruk på utgåtte annonser. Men det var den ikke. Selgeren vil ikke motta meldingen. Selvfølgelig anderledes om selgeren har skrevet adressen sin i annonsen

Tror Balticselgeren skal være tålig desperat om han lar båten gå for 150,- ( så sant båten ikke er i ekstremt dårlig forfatning) Det kan fort bli dyrt og kjøpe billigste båt på nettet.

Det er langt mellom store raske og supergode båter til 150,-

Det nevnes fisketur i første innlegg, båter i Baltic klassen er ikke akkurat skreddersydd for dette. Her er Halco e.l. et bedre og ( ofte billigere ) valg

Har en følelse om det selv, men jeg får følge med litt i markedet. Jeg har sittet mange år på svaberg og brygger å fisket. Så om jeg sitter på dekket gjør meg ingenting. Har ingen planer om å dra hval jeg ;)

Har skummet igjennom leserinnleggene, du må sjekke ut nimbus, dette er en utrolig sterk og koselig båt med fartpotensial i din klasse, en kompis av meg hadde en 26 foter som vi var på mange gutteturer med gikk utrolig fint i sjøen og tåler en støyt.

Nimubus fant jeg ingen av i min prisklasse, men skal notere meg merket. Takk for tipset :)

Kontaktet Finn.no jeg og spurte om denne "send melding" funksjonen var i bruk på utgåtte annonser. Men det var den ikke. Selgeren vil ikke motta meldingen. Selvfølgelig anderledes om selgeren har skrevet adressen sin i annonsen

I alle dager. Da kjenner de ikke sitt eget system. Jeg prøvde akkurat nå å sende en mail på en utgått annonse jeg selv har, og den plinget inn på innboksen med en gang. Jeg har og fått svar flere ganger på henvendelser på utgåtte annonser via "send melding til selger" funksjonen, så dette er bare sprøyt.

I alle dager. Da kjenner de ikke sitt eget system. Jeg prøvde akkurat nå å sende en mail på en utgått annonse jeg selv har, og den plinget inn på innboksen med en gang. Jeg har og fått svar flere ganger på henvendelser på utgåtte annonser via "send melding til selger" funksjonen, så dette er bare sprøyt.

Her er "Copy/Paste" fra min mail

"Hei!

Dersom du bruker funksjonen for å sende melding på utløpte annonser, vil ikke selgeren motta meldingen. Annonsøren vil kun motta meldingen dersom annonsen er aktiv.

Ønsker deg en fin dag!

Med vennlig hilsen

Vibeke"

Viking 28 er vel nevnt, men kan jo slå et slag for den. Med stikk kabin er det fint alternativ til AC da uteplassen blir stor. Nå er det flere forskjellige løsninger både innvendig og utvendig i Viking 28, noen mer vellykket en andre kanskje. Mitt inntrykk er at det er stor båt sett i forhold til f.eks Scand 26, i både bredde og lengde.

Utvalget av Viking 28 er vel så som så..

Lykke til med kjøp når den tid kommer

Ser Viking 28 er nevnt. Men om Bonanza har falt i smak bør vel Wiking 28 falle i smak. Da tilfredsstilles budsjettet, det pleier å stå steinknusere av motorer (ikke store reparasjoner) og den kan marsje på 15 knop. På mange måter er kanskje Wiking en bedre cruising båt enn de første skrogene fra Bonanza. Husker ikke årstallet hvor Bonanzaen fikk noe modifikasjoner (og ble litt mindre våt).

Viking er nevnt og sjekket. De få jeg har sett har bensin og en løsning i cabin som jeg ikke liker. Men om rett kombinasjon finnes, så er dette absolutt en båttype jeg kunne tenkt meg :)

Begynner å lure på om jeg skal se litt bort i fra enkelte krav. Kanskje bensin ikke er så dumt?

Etter et raskt søk på finn virker denne som beste kjøp så langt. Problemet er vel bensinforbruk ( samt at båten er 34 år gammel) Regn med minst 45 liter i timen på marsj.http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=44349595 Ellers var det ikke mye gull og finne for under 150K

Har faktisk sendt avgårde en forespørsel til selger på denne. Da den er i nærheten. Men er bekymret for bensinforbruket. Og er vel eneste Marex`en av denne typen jeg har sett hittil som ikke har ankervinsj. Jeg gidder ikke stå å dra dreggen med den dårlige ryggen min ;)

Det kom en Barracuda på 30 fot med ac på en facebookside i dag. Har vert vann i den opp til midt på motor, så verksted har tatt ut motor og flushet den klar. Elektrisk på motor bør byttes (enkel jobb). Han kunne vurdere bud over 50.000. Selvsagt må sikkert trekk og dørk osv fikses litt her og der. Det er godt kjøp om man er litt handy.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Det kom en Barracuda på 30 fot med ac på en facebookside i dag. Har vert vann i den opp til midt på motor, så verksted har tatt ut motor og flushet den klar. Elektrisk på motor bør byttes (enkel jobb). Han kunne vurdere bud over 50.000. Selvsagt må sikkert trekk og dørk osv fikses litt her og der. Det er godt kjøp om man er litt handy.

Jeg er ikke klassifisert som særlig handy desverre.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...