Hobbycaptain Startet 12.Januar.2014 Del på Facebook Startet 12.Januar.2014 Hei. Jeg har nylig satt inn en aqad40B i min fjord 21, etter mye om og men fikk jeg startet den i går og den går som en klokke. Problemet er instrumentene, voltmeter og turteller funker bra men vanntemp og oljetrykk lever sitt eget liv. Vanntemp visern går rett i Max når jeg skrur på tenninga og olje trykket går opp til null, når jeg starter motoren skjer det ikke noe mer. Har prøvd å ta ledningen fra begge giverene inn til jord men ingenting skjer da heller. Noen som har noen forslag eller erfaringer om dette? Kan det være den boks greia til alarmen? Forslag,erfaringer og meninger tas imot men stor takk!! Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 12.Januar.2014 Del på Facebook Svart 12.Januar.2014 Søk her i forumet, vært mange tråder om dette temaet i det siste. Velkommen som medlem. I basis er disse instrumentene ren planke. + strøm hentes fra +, ofte tenningsbasert, men kan være rett på. - akkurat det samme som + Så strekkes det egen ledning fra giver rett til instrumentet. Jord til giver får de fra motor, noen givere har også egen jordledning. (Med jord menes -) Vil anbefale deg å koble + og - rett fra batteri under test av instrumentene. Dra så en egen giverledning. Hvis alt virker da, er instrument og givere i orden, hvis du da får feil når du bruker ledningsnett har du en kortslutning i det nettet. Virker ikke instrumentene vet du hvor feilkilden er, det er an av tingene, enten instrument eller giver. Alarmen du referer til styres av egne givere, både for vann og oljetrykk (er hvertfall slik på min 41B motor). Så den virker ikke inn på instrumentet, med mindre feil i ledningsnett Slike feil du har her er bare å begynne systematisk å lete. Sitér dette innlegget Link to post
Hobbycaptain Svart 12.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2014 Da skal jeg prøve på dette. Hjertelig takk for hjelpen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.