Dora 2 Startet 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Startet 12.Januar.2014 Har kjøpt båt med Engbo vinsj på, men mangler fjernkontrollen. Denne vinsjen er av gammel type. 2000 model. Noen som kan hjelpe meg med fjernkontroll eller om det er noen andre typer jeg kan bruke? Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Send en mail til Engbo, det gjorde jeg da jeg kjøpte en båt som ikke hadde fjernkontrollen til ankervinsjen.. De spurte bare om modell, så fikk jeg tilsendt en kostnadsfritt hjem til meg. Flott service Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Dora 2 Svart 12.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Har pratet med dem, de har ikke flere av den gamle typen og må derfor bytte sender og mottaker. Pris ca 4000,- Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 ah ok, kan jo ha flaks kanskje noen har en slik liggende, utrolig hva folk kan finne i samlingene sine :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
TomF Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 (redigert) Eller du kan kjøpe Sleipner sin fjernkontroll - RC-11E - ca. 2000,- (inkluderer både sender og mottaker) Redigert 12.Januar.2014 av TomF (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dora 2 Svart 12.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Vil en sli fjernkontroll virke på parkerings funksjonen på denne vinsjen, panelet har tre knapper må holde P knappen inne for at ankeret skal komme helt opp. Sitér dette innlegget Link to post
TomF Svart 12.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2014 Antagelig ikke. Da må du nok ha noe gammelt fra Engbo - eller om deres nye er kompatibel. Denne fjernkontrollen sender bare strøm for å starte å sveive inn eller ut. (de nye vinsjene fra engbo styrer jo ned farten inn vha. ståltråder på tauet istedenfor noen funksjon på panelet). Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 13.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2014 Hei. Merkelig. Har hatt en Saga 27 fra 71. På denne var det montert Engbo vinsj med ståltråd i blytauet for automatisk stopp. Solgte båten for et år siden og da hadde jeg hatt den i 10 år, så ståltråden i tauet er ikke kun på nye vinsjer. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2014 Antagelig ikke. Da må du nok ha noe gammelt fra Engbo - eller om deres nye er kompatibel. Denne fjernkontrollen sender bare strøm for å starte å sveive inn eller ut. (de nye vinsjene fra engbo styrer jo ned farten inn vha. ståltråder på tauet istedenfor noen funksjon på panelet). Fjernkontroller med slik funksjonalitet selges for noen få hundrelapper på nett. Ser at de dukker opp på finn.no til en del hundrelapper ekstra innimellom. Ellers så er det vel ebay og dx som har disse i ulike varianter. Sitér dette innlegget Link to post
Dora 2 Svart 13.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2014 Har sett på anker tauet mitt og det har 2 tråder inntreden, en for stopp når det er ca 1 meter igjen og en for stopp, helt oppe. Jeg ringer Engbo og sjekker en gang til tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 Kjøpte på ebay til 70,- inkl frakt. Fungerer brillefint. Må dog altivere vinsjen ved å trykke P på den stasjonære kontrollen. Ingen krise.. Sitér dette innlegget Link to post
UVÆR-II Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 Hei Her har du fjernkontroll til 100 kr. http://dx.com/p/mtdz008-rf-4-channel-wireless-remote-controller-switch-module-green-black-153740 Hilsen Nils Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 Hei Her har du fjernkontroll til 100 kr. http://dx.com/p/mtdz008-rf-4-channel-wireless-remote-controller-switch-module-green-black-153740 Hilsen Nils Hei Nils. Dette har jeg ikke noe greie på, vil denne fjernkontrollen virke på en Engbo av eldre årgang, uten noe mer justering? Ser de skriver " Working frequency: 315MHz, 433.92MHz, can customize special ferquency" larss Sitér dette innlegget Link to post
TomF Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 .....men særlig pen er jo ikke den kina kontrollen. :) Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 Nei den brune der var mindre pen. Jeg har denne typen: http://www.ebay.com/itm/12V-Wireless-Remote-Control-Receiver-Momentary-Switch-Relay-Waterproof-Remote-/151208155507?pt=Home_Automation_Controls_Touchscreens&hash=item2334b55973 Litt mer moderne ihvertfall. Jeg har loddet meg inn på kontrollpanelet til vinsjen i båten... Sitér dette innlegget Link to post
Dora 2 Svart 14.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 Tror jeg skal prøve en av den siste og få koblet den, takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 Hei, Før man kjøper billig import, bør man tenke over hvor sikkert utstyret er før man investerer. Litt trist om vinsj elle thrustere begynner å gå om nabogutten leker med den fjenstyrte bilen sin. Vet at engbo sin fjernkontroll har toveis kommunikasjon mellom fjernkontroll og rele. Dette sikrer at ikke uvedkommenmde sendere eller fjernkontroller kjører utsyr I din båt. Hva andre leverandører som Ilas og sleipner har vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Dora 2 Svart 14.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 Veldig viktig poeng det siste innlegget, som jeg også må ta i betraktning. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 14.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2014 Det var en tråd om en som kjøpte en slik fjernkontroll for ei tid tilbake. Mener han fikk noe kluss med at releene var minus styrt på vinsjen, eller var det truster, husker ikke, men tror han fikk ordnet det med to ekstra releer, uten at det ble noe særlig ekstra kostnad. Så det er kanskje best å sjekke før du kobler til slik at det ikke kortslutter. Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Nå går så vidt jeg vet den jeg linket til på 315mhz iht det som er oppgitt i manual...Radiostyrte dippedutter skal vel ha i området 27-40 Mhz. Men har koblet min med egen bryter slik at det ikke får spenning når det ikke er i bruk... Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Den du linket til ser ut å bare ha en bryter ? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 (redigert) Radiostyrte dippedutter skal vel ha i området 27-40 Mhz. Dette var da en usedvanlig forenkling av problemstillingen.... Her er de norske lovlige tildelte frekvensene: http://frekvenser.no/ Men disse gjelder I norge og ikke nødvendigvis i utstyr fra andre land. Om utstyr importeres til norge og er CE deklarert, så skal importør ha sikret seg at utstyret ikke forstyrrer annet utstyr. Om man importerer selv så vet man ikke alltid at så er tilfelle. Selv om ting er CE merket så kan dette I værste fall bare være en påsatt klisterlapp. Det er importør (deg selv) som må forsikre deg om at utstyret er I orden. Endel importelektronikk er så dårlig designet at det kan forekomme overharmoniske som I værste fall kan operere mottakere helt utilsiktet Redigert 15.Januar.2014 av JRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 15.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2014 Den du linket til ser ut å bare ha en bryter ? Hm ja det er riktig mix! Til vinsj må du selvsagt ha to kanaler: http://www.ebay.com/itm/2CH-RF-Radio-Wireless-Remote-Control-switch-RC-waterproof-Controller-DC12V-/111237709043?pt=Home_Automation_Controls_Touchscreens&hash=item19e648bcf3 jrk; jeg kan for lite om emnet til å motsi deg. Jeg bare letet opp frekvensene og fant de forskjellig.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.