biozide Startet 13.Januar.2014 Del på Facebook Startet 13.Januar.2014 Hei, Er dette ok å gjøre for å bli kvitt luft i systemet? Jon Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Januar.2014 Del på Facebook Svart 13.Januar.2014 Helt OK det. Men bare en og en... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
biozide Svart 13.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2014 Skal de "falle" like mye i turtall eller kan det være forskjell mellom syl 1,2,3...osv? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 13.Januar.2014 Del på Facebook Svart 13.Januar.2014 Skal gjøre tilsvarende jobb alle sylindre Ha en fille og samle opp dieseldusjen så det ikkje treffer varm eksos, og pass samtidig på at ikkje filla blir fanget av reimer. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
index Svart 13.Januar.2014 Del på Facebook Svart 13.Januar.2014 Skal de "falle" like mye i turtall eller kan det være forskjell mellom syl 1,2,3...osv? Normalt sett skal det ikke være noen forskjell her nei. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bitteliten Svart 13.Januar.2014 Del på Facebook Svart 13.Januar.2014 Jeg har hørt, uten å ha sett det selv, at på motorer med lavt eksostrykk kan man risikere å gå vann inn i motoren bakveien. Nevner det så vet du På common rail motorer ville jeg tenkt meg litt nøye om før jeg begynte å skru på dyserøra. er 1600 bars trykk på dieselen.. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 13.Januar.2014 Del på Facebook Svart 13.Januar.2014 Hvorfor lufte dysene under drift? Når motoren først har startet, så tar det ikkje lange tida før dieselpumpa leverer diesel til alle sylinderene. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Januar.2014 Del på Facebook Svart 13.Januar.2014 Det kommer litt an på utforming av systemet, egentlig. På mange motorer kan en slik luftblære bli liggende i røret nesten til evig tid, og ta opp støten slik at man får unøyaktig innsprøytning. En kjapp runde med fastnøkkelen løser da problemet raskt og effektivt. Andre motorer er mer eller mindre selvluftende, og løser slike problemer helt på egen hånd;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bellen Svart 13.Januar.2014 Del på Facebook Svart 13.Januar.2014 Eg har nok ingen tro på at det blir igjen noen luftblærer om enn ikkje lufter på dysene, dieselen vil uansett drage med seg all luft. Eg har skruet på eit godt antall motorer, og blant annet jobbet hos Volvo Penta. Har aldri luftet dysene noen gang. Har du noen erfaring med hvilken motorer enn skal lufte dysene på? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 13.Januar.2014 Del på Facebook Svart 13.Januar.2014 På min gamle Perkins 4.99 var dette en del av prosedyren. Hadde CAV fordeler-pume. :-) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Hebbe Svart 13.Januar.2014 Del på Facebook Svart 13.Januar.2014 Hadde en gang en Fiat traktor med CAV pumpe, der måtte også rørene inn til dysene løstnes en etter en for å få ut lufta slik at motoren gikk ok igjen. (Etter at dieselfilter hadde frosset og nytt filter satt inn). Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 13.Januar.2014 Del på Facebook Svart 13.Januar.2014 På jobben så pleier vi å lufte om vi får startet motorer vi har hatt service på. Vi merker fort om den går bare på noen få sylindre, og da lufter vi mens den går. Effektivt og kjapt. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.Januar.2014 Del på Facebook Svart 14.Januar.2014 Har måtta lufte Volvo Penta på rørene, trolig på grunn av luftblære som hadde satt seg. Sånn skjer. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Møkkalasset Svart 14.Januar.2014 Del på Facebook Svart 14.Januar.2014 På common rail motorer ville jeg tenkt meg litt nøye om før jeg begynte å skru på dyserøra. er 1600 bars trykk på dieselen.. Meg bekjent er alle CR motorer selvluftende, så da er vel ikke det en relevant problemstilling. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.