Jump to content

Lufte motor under drift, løsne rør på dysene


biozide

Recommended Posts

  biozide skrev On 13.1.2014 at 8.28:

Skal de "falle" like mye i turtall eller kan det være forskjell mellom syl 1,2,3...osv?

 

Normalt sett skal det ikke være noen forskjell her nei.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

Jeg har hørt, uten å ha sett det selv, at på motorer med lavt eksostrykk kan man risikere å gå vann inn i motoren bakveien. Nevner det så vet du :smiley:

 

På common rail motorer ville jeg tenkt meg litt nøye om før jeg begynte å skru på dyserøra. er 1600 bars trykk på dieselen..

Link to post

Det kommer litt an på utforming av systemet, egentlig. På mange motorer kan en slik luftblære bli liggende i røret nesten til evig tid, og ta opp støten slik at man får unøyaktig innsprøytning. En kjapp runde med fastnøkkelen løser da problemet raskt og effektivt. Andre motorer er mer eller mindre selvluftende, og løser slike problemer helt på egen hånd;-)

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

Eg har nok ingen tro på at det blir igjen noen luftblærer om enn ikkje lufter på dysene, dieselen vil uansett drage med seg all luft. Eg har skruet på eit godt antall motorer, og blant annet jobbet hos Volvo Penta. Har aldri luftet dysene noen gang. Har du noen erfaring med hvilken motorer enn skal lufte dysene på?

Link to post
  Bitteliten skrev On 13.1.2014 at 10.00:

 

På common rail motorer ville jeg tenkt meg litt nøye om før jeg begynte å skru på dyserøra. er 1600 bars trykk på dieselen..

Meg bekjent er alle CR motorer selvluftende, så da er vel ikke det en relevant problemstilling.

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...