Jump to content

Hvordan finne ut modell på Yamaha 225 Autolube ?

Mrque

Recommended Posts

Hei.

Jeg kjøpte meg en båt i fjor med en yamaha 225 autolube. Eieren ga meg ikke nøyaktig årsmodell men mente det var en 90-92 mod. Den er yamaha blå og ikke grå. så da snakker vi vel om før 93?? Powerhead er nyoverhalt i 2010 med deler bestilt i fra usa for rundt 14000 kr. Så håper at denne er i tipptopp :)

Det jeg er litt usikker på er når impeller ble byttet. Så jeg tenkte for min egen del at jeg vil bytte denne før jeg setter båten på vannet til sommeren.

Hvor bør jeg betille deler ?

boats.net ? evt andre nettsider som er bra og rimlige på yamaha deler.

Hva bør/må jeg kjøpe vis jeg skal bytte impeller ?

Jeg har forstått at girhuset må av. er det noen pakninger man trenger før man setter dette sammen igjen ?? er det andre komponenter som kan være greit å bytte når man først har av girhuset ?

Er det noen andre ting jeg bør sjekke/ se etter når girhuset er av.

Det er en stor stålpropell på den nå så vet at belastningen på giret er hardere enn med orginal propell.

På forhånd takk :)

På skiltplaten som sitter på motoren er det banket inn en bokstav i hjørnet på platen.

Finn bokstaven og sjekk her: http://www.marinshopen.se/Motorer/OmMotorer/Yamaha/Fastställårsmodell/tabid/366/Default.aspx

For å ta av girhuset er det normalt 5 bolter og girstaget som må løsnes.

Det eneste som kanskje kan være greit å bytte er pakningen i selve impellerhuset,men normalt pleier vel ikke folk gjøre det hvis den ikke er skadet.

Det er smart å gjøre bolter og deler rene og smøre med syrefritt fett før montering igjen.

Så er jobben en lek neste gang :wink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...