Jump to content

Yachting Monthly's Crash Test. Mye spennende om kritisk situasjon


Eureka

Recommended Posts

Tanker, luker, puter, madrasser og alt mulig annet kommer ramlende. Jo mer som holder seg på plass, dess bedre. På Hulda har jeg bland annet tunge dørkluker i salongen. Nede i kjelleren under er det mye ral, deler og verktøy. Før jeg skal utaskjærs så skal alle luker være låsbare. Og jeg har lest at de som vet at det kommer uvær til tider skrur fast alle lukelemmer slik at sakene skal holde seg på plass.

Link to post
Share on other sites

På Hulda har jeg bland annet tunge dørkluker i salongen. Nede i kjelleren under er det mye ral, deler og verktøy. Før jeg skal utaskjærs så skal alle luker være låsbare. Og jeg har lest at de som vet at det kommer uvær til tider skrur fast alle lukelemmer slik at sakene skal holde seg på plass.

 

på Gunga Din er dørkluker skruvt fast ( - (minus!) en inspeksjonluke ca 40*40 cm for inspeksjon eller lensing!)

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Det er en tankeøvelse å se for seg alt som ikke lenger står på plassen sin om en snur alt på hodet. Batterier og batterisyre, dieseltanken og diesel som kommer ut tankluftinga, skuffer av gammel type som låses av ved et hakk i sporet, luken i salongbordet, anker som ligger i rør.. Men det er vel små problemer opp mot at riggen kan ryke, radarmast, sprayhood knekker av.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...