Jump to content

skal pusse opp badestige og plattform for første gang

båtløskar

Recommended Posts

har sitti med varmepistol og skrape og skrapet av lakk og sitti med en annen skrape og fjernet de svarte natene. hva er beste måten og få de tilbake? skal jeg gå på med feks svart tec 7? svart maling ? eller bare blir de svarte av seg selv når jeg oljer og lakkerer de igjen? har hørt snakk om at de blir svarte av seg selv da det er utfresede spor til de men sliter litt med og tru på den. noen som har råd eller nyttige erfaringer?

Et bilde hadde ikke vært dumt! Nater på badeplattform er kun vanlig om den er av glassfiber med limt teak på. Er det en slik du har?

Badeplattformer bør helst være ubehandlet, lakkert teak er veldig glatt. Så om den hadde vært min hadde jeg bare skrapt den ren og latt den være...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

de 3 til venstre her har jeg ikke enda gjort noe med de 3 til høyre er bare skrapet og nater fjernet. jeg syntes det ser ut som om de er massive men jeg er ingen ekspert som sagt. den ene har en sprek som går ifra overflaten ved naten og et godt stykke nedover i treverket ( ikke tatt bilde av den )

bilde

Edited by båtløskar (see edit history)

Det er ikke nater, bare spor som er laget i treverket for at ikke trinnene/plattformen skal bli for glatte. Jeg ville ikke ha fylt noe i dem, da ødelegger du poenget med å ha dem der.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

hvis du ser på den jeg holder oppe der så er den fylt igjen med noe selvom den ikke er fylt helt opp til kanten :) det var en svart brun elastisk masse som lå oppi der

EDIT: og takk for dagens leksjon :)

Edited by båtløskar (see edit history)

Enig med taunus her. Så er det litt opp til deg om du vil olje/lakke for å få det "pent", eller beholde det ubehandlet for å gjøre det trygt og praktisk. Hvis du klarer å få vekk alle lakkrester ville jeg for min del ha beholdt det ubehandlet og latt det blitt grått. Men om alt ikke lar seg fjerne så er det kanskje like greit å behandle på nytt.