Jump to content

Duggfriskt øl på tur!

-morten-

Recommended Posts

http://www.dinside.no/926332/duggfriskt-ol-paa-tur

Dette er noe for oss som liker å ta med oss masse pikkpakk ute på holmer og skjær å nyte finvær og god mat. kjølebag er jo kansje stort sett med , men veldig fin løsning for å ha kaldt øl til rekene selv om man er ute i sola en stund! dette trenger ikke brukes bare av turgåere! går sikkert an å ha brus på den også hehe

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Redd smaken ikke blir veldig god, om man skal bære denne med seg på tur med øl i!

Skvulper og ødelegger kullsyren da man åpner den og resultatet vil vel bli doven smakløs øl!

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Jeg har litt trua på denne, egentlig. Om man lar den hvile litt bør det ikke være noe problem med at den blir dau. Smaken vil neppe bli forringet uansett. Kjekt produkt spesielt om man har øl på fat hjemme, og vil ta med seg litt ut. Men har jeg øl på flaske/boks, så er kjølebag et bedre og billigere alternativ.

Edited by littmild (see edit history)

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Øltermos :giggle::giggle: Mye av gassen og friskheten vil jo forsvinne med en gang man heller ølet over i en termos, og i tillegg utsetter den for luft. Og mulig at den holder temperaturen i 24 timer men hva med smaken?, de fleste av oss har vel drukket varm , men langtidslagret kaffe fra termos,................og strengt tatt så forringes jo kvaliteten på kaffe etter en time på termos, så hva med pilsen etter 20 timer på termos ?

det enkle er oftest det beste, to (eller flere) pilsnere i en snor, efter en båt................selv bruker jeg et vaskenett som jeg henger utenfor båten, perfekt temperatur på alt fra melk til schnaps,

Men nå daffer jeg rund i 5-6 knop så da fungerer metoden fint, men kanskje litt tvilsom behandling av drikkevarene om man ligger å cruiser i 30 knop

Edited by kointa (see edit history)

så i komentarene at den ikke kunne sendes overseas uansett... så da blir det å putte ølboksene i kjølebagen sammen med rekene :-) hehe

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Guest Avmønstret#

Pakk boksen i fuktig avispapir, legg den i solsteken, vips, den blir kald

Fint å ha øl, men da må en ha både avis og solsteik i tillegg, og samtidig! ;-)

Det meste jeg drikker av godt øl er aldeles utmerket i vanlig romtemperatur. Men lyst sommerøl kan med fordel være kaldt. Men da drikker jeg ofte cider i stedet og den går greit så lenge den ikke er direkte varm. Samme med halvtørr chablis, best kald men helt grei i romtemp også. Lyst øl er ikke helt min greie egentlig. Skal jeg ha øl liker jeg best noe med litt smak og fylde.

så hva med pilsen etter 20 timer på termos ?

Da er den drukket opp for ca. 19,5 timer siden :lol:

Jeg syns idéen er god, som alternativ til en growler som ikke er isolert. Som et alternativ til boksøl i kjølebag er den ikke like fornuftig. Oksideringen av innholdet avhenger også av ratio luft/væske inne i flasken, fyller man den fullt opp, og ikke åpner den i tide og utide, så ser jeg ingen grunn til at smakskarakteren skal endres nevneverdig. Hvordan karboneringen vil påvirkes vet jeg ikke, jeg har vanligvis ikke oppbevart growlere mer enn toppen enn toppen et par timer, og det har fungert helt fint. Det krever også litt teknikk å fylle dem.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

En vanlig termos altså? :giggle:

Nettopp :lol:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

var kansje lit raskt ute med denne hehe.. bare lengter etter sommer sol og sjærgård jeg.. og ellers lei den Sunseekertråden som har blit til en salig farse.. Gleder meg til våren og båtpuss nå..må huske å sjekke ventilene og slangene i teknisk rommet før sjøsettinga da...

Pakk boksen i fuktig avispapir, legg den i solsteken, vips, den blir kald

Kom aaan. Du er ellers en fornuftig mann så kom ikkje med denne gamle myten om det greierne der. Det er også mulig du er iroonisk nå men det kommer ikkje så godt frem skriftlig

ja kjølebaggen er jo med når vi invaderer skjærgården, så det er nok det beste:-)