Jump to content

Hvordan demontere HT/vindskjerm på Bonanza 28?


JePeKj

Recommended Posts

Skal løfte av hardtoppen og demontere eller løfte av vindskjerm/vinduer på Bonanzaen. Men korleis henger dette ihop?

 

Årsaken er at båten har vært påbygget i høyden ca 10cm av en tidligere eier. Dette har ikke vært gjort på særlig god måte så det har trengt fukt inn i det brukte treværket og sprengt ut glassfiber.

 

På bildet har eg fjernet glassfiberen på innsiden og man ser den orginale besje Bonanzafargen der vindskjerne stod tidligere, med treverk oppå. Det var støpt rundt heile treverket og så er skjermen skrudd i på toppen igjen. Men det har ikkje vært slipt gjennom gelcoat slik at glassfiberen har ikkje hatt særlig feste i opprinnelig kant. Men uansett så har det blitt fukt og råte i treverk og dritten må vekk og nytt må støpes opp. Tenker då å bruke dyvinicell.

 

Men i første omgang må dritten vekk. Så då er spørsmålet: Korleis demonterer eg dette på enklaste og beste måte. Har vært plaget med lekkasjer rundt omkring i alle skjøter og pakninger rundt vinduene. Så når eg støyper nytt så tenkte eg å lage ei slags renne rundt på innsiden slik at evnt lekkasjer blir ledet ut igjen ;)

 

Tips og råd og linker mottaes med takk.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...