haugi Startet 18.Januar.2014 Del på Facebook Startet 18.Januar.2014 Hei Driver og snur oppned på huset på jakt etter nøkkelen til båten som ikke var der den skulle være. Har sikkert lagt den på et superlurt sted. Spørsmålet er da om det går an å skaffe ny om den ikke skulle dukke opp igjen? Noen som har gjort dette før meg?? Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 18.Januar.2014 Del på Facebook Svart 18.Januar.2014 Har du koden på nøkkelen? Meiner å hugse det er en plast brikke med kode på. Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 18.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2014 Tror det står noe i instruksjonsboka, men er ikke helt sikker. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 18.Januar.2014 Del på Facebook Svart 18.Januar.2014 Sjekk i tenningslåsen først... Du må ha koden som følger nøkkelknippet for å få bestilt ny.Ellers er siste utvei ny tenningslås... Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 18.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2014 Noen ide om hvor mye en ny tenningslås kan koste? Er det kun den som må til i tilfelle? Det er ikke koblet opp mot noe elektronikk på motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 18.Januar.2014 Del på Facebook Svart 18.Januar.2014 Jeg spurte om dette på min KAMD43 motor. Fikk beskjed om at dersom jeg ikke hadde koden fikk jeg ikke kjøpt ny nøkkel. Ny tenningslås kostet kr 2000,- inkl arbeid fikk jeg beskjed om. Jobben består vel egentlig kun å ta av de gamle ledningene fra den gamle tenningslåsen, fjerne den gamle, montere den nye og kople ledningene igjen. Alternativt ny tenningslås fra Biltema o.l. til en brøkdel og gjøre jobben selv.. Sitér dette innlegget Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 19.Januar.2014 Del på Facebook Svart 19.Januar.2014 Jeg Kjøpte ny tenningslås til min Penta betalte 1.300,- hos Ringstad i Fredrikstad. Veldig enkelt og bytte. Du trenger en god rørtang og litt WD40 Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 19.Januar.2014 Del på Facebook Svart 19.Januar.2014 Eg trudde original lås med nøkkler koster 2000. Eg fant en vinter ikkje min nøkkel til forrige båt. Hadde kun en. Kjøpte en ny lås med 2 nøkkler. Den ligger her fortsatt. Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 19.Januar.2014 Del på Facebook Svart 19.Januar.2014 Har du sjekket i switchen i båten.der pleier min og være når jeg ikke finner den... Ellers så vil jeg anbefale og legge den på et hemmelig sted i båten..så slipper du å glemme nøkkelen:) Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
haugi Svart 19.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2014 Deb er ikke i båten, den står på land. Og jeg mener å huske at jeg la den en plass, men den er jo selvfølgelig klin umulig å finne nå Men om den koster 1300 så skal jeg stå i det :) Beste måten å finne den på er å kjøpe ny, da dukker den andre opp dagen etter.... Sitér dette innlegget Link to post
tomfro Svart 20.Januar.2014 Del på Facebook Svart 20.Januar.2014 Nøkkelen ligger sikkert i ei lomme på en jakke eller genser som ikke er brukt på ei stund Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 20.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2014 Da er saken avsluttet. Det gikk som det måtte, bestilte ny og etter en time dukket den opp sånn de pleier når sånne ting skjer. Men kjøper ny likevel så jeg har en ekstra som jeg mange ganger har tenkt jeg skulle hatt. 620 kr for den som måtte lure på det :) Den lå forresten i vasken i båten, eneste plassen jeg ikke hadde sett Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 21.Januar.2014 Del på Facebook Svart 21.Januar.2014 Typisk sånn ja! Men bra det ordnet seg da! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.