Jump to content

Nøkkel til KAD300 har reist på tur , går det an å skaffe ny?

haugi

Recommended Posts

Hei

Driver og snur oppned på huset på jakt etter nøkkelen til båten som ikke var der den skulle være. Har sikkert lagt den på et superlurt sted.

Spørsmålet er da om det går an å skaffe ny om den ikke skulle dukke opp igjen? Noen som har gjort dette før meg??

Jeg spurte om dette på min KAMD43 motor. Fikk beskjed om at dersom jeg ikke hadde koden fikk jeg ikke kjøpt ny nøkkel. Ny tenningslås kostet kr 2000,- inkl arbeid fikk jeg beskjed om. Jobben består vel egentlig kun å ta av de gamle ledningene fra den gamle tenningslåsen, fjerne den gamle, montere den nye og kople ledningene igjen.

Alternativt ny tenningslås fra Biltema o.l. til en brøkdel og gjøre jobben selv..

Har du sjekket i switchen i båten.der pleier min og være når jeg ikke finner den...

Ellers så vil jeg anbefale og legge den på et hemmelig sted i båten..så slipper du å glemme nøkkelen:)

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Deb er ikke i båten, den står på land. Og jeg mener å huske at jeg la den en plass, men den er jo selvfølgelig klin umulig å finne nå :rolleyes: Men om den koster 1300 så skal jeg stå i det :) Beste måten å finne den på er å kjøpe ny, da dukker den andre opp dagen etter....

Da er saken avsluttet. Det gikk som det måtte, bestilte ny og etter en time dukket den opp sånn de pleier når sånne ting skjer. Men kjøper ny likevel så jeg har en ekstra som jeg mange ganger har tenkt jeg skulle hatt. 620 kr for den som måtte lure på det :) Den lå forresten i vasken i båten, eneste plassen jeg ikke hadde sett :lol: