Sitrin Startet 19.Januar.2014 Link til dette innlegget Startet 19.Januar.2014 Har kjøpt meg 3 stk CT41 intervallbrytere som jeg koblet sammen denne helgen (en til hver motor). (valgte denne typen fra Sleipner, da disse er like øvrige carling brytere) Skjema: Fra før har alle viskermotorene felles minus og felles fast pluss (self park) samt individuell signal for å kjøre motorene slow og fast.Koblet på samme måte dirrekte inn på CT41 bryterene.Dett fungerte ikke og når jeg ser i beskrivelsen så får jeg feilen som er beskrevet i manualen når man mangler parkeringssignal fra visker motoren.Har lett etter tilkblingen på viskermotorene, men kan ikke finne noe parkeringssignal (parkeringsignal må være internt styrt inne i motorene).Prøvde også å legge inn en fast minus på park inngangen på CT41, men det hjalp ikke.Vedlegger bilder og skjema fra viskermotorene.Viskermotor type må være type wexco som bla Maritim selger.Link viskermotor:http://www.docstoc.com/docs/11315670/Wiper-Wiring-Diagram Bilder/skjemaer av pussermotor: Noen som har løsning/forslag (helst uten å bytte pusser motorene) ? Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Elise Svart 19.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2014 Hei. har du koblet dette slik ? Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 19.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2014 (redigert) Litt annet skjema en det jeg har. Nesten koblet det likt bortsett fra selv park til motor har fra før har fast pluss og det står i manualen at Ct41 skal ha minus som bryter når motoren går i "parkering" ( kan tas fra/via M- vår potensialfri kontakt) Redigert 19.Januar.2014 av Sitrin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Elise Svart 19.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2014 (redigert) Denne må kobles slavisk etter Pine sitt skjema, jeg har selv 2 slike brytere koblet opp til hver sin motor. jag har et skjema på pc`n på jobben som jeg koblet etter, kan se etter det imorgen. Redigert 19.Januar.2014 av Elise (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 19.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2014 (redigert) Har koblet inn etter skjemaet som er i den første tegningen jeg har lagt inn, men som jeg skriver så skal den ha et parkeringssignal fra pussermotoren som jeg ikke har. Kanskje det er en annen løsning/jeg forstår det bedre med det andre skjemaet du har så det hadde vært fint å se på. Merkingen med de (53) numrene du hadde i vedlegger finner jeg ikke på mine brytere eller skjema Redigert 19.Januar.2014 av Sitrin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Elise Svart 20.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2014 Jeg har koblet etter dette skjema..da virker som det skal. Det står 24 volt, de er like på 12 og 24 v. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 20.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2014 Hei. Takk, for skjemaet, men har det. Utfordringen er som jeg skriver at jeg ikke har/finner noen utgang (hvit) fra pussermotoren for selvparkering. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Elise Svart 20.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2014 Den som heter "self park" legger du på hvit til bryter, er rød på skjema ditt.. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 20.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2014 Ok, skal prøve (kommer ikke til båten før om 14 dager). Har bare ikke tatt sjansen da skjemaet til båten står at det er en fast pluss og skjemaet til brytern står at skal ha minus. (Har ikke de fargene på kablene, men har park inngangen) Noen som har noe mere informasjon om disse viskermotorene? Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Sitrin Svart 26.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2014 Kom meg en tur til båten i dag allikevel og koblet det inn som du beskrev Elise. Takk. Det fungerte :-) (Ble usikker da det stod at park var minusstyrt og det var fast 12v på park inngangen på viskermotoren.) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Elise Svart 26.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2014 Det er bra, noen ganger må en faktisk koble det slik leverandøren oppgir :-) Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Jeg har koblet en slik nå, det fungerer slik det skal, men har ikke koblet -m. Hva er den til? Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Hvilken er -m ? Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 I manualen ( http://www.imtra.com/COLLATERAL/DOCUMENTS/ENGLISH-US/PRODUCTS/EX210341_OWNERS_MANUAL.PDF ) side 7 er er det en utgang som heter -m. Hvor skal den kobles / hva er den til? Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 28.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2017 Det skal væremotor minus, ved siden av slow, i hjørnet av kontakten.... Sitér dette innlegget Link to post
Fjogstad Svart 3.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 Hei, jeg har googlet meg rundt for å finne ut hva som skal hvor, har samme problemet, men har kjøpt CT42 for to viskere. Selve skjemaet til CT42 er grei å forstå, men i min Yamarin 76DC er det et uendelig elektrisk kaos (forrige eier!!). Bak på mine to AV-PÅ-PÅ brytere til viskerne som er der i dag lurer jeg på om noen vet hvilke av disse lederne som skal til fast, slow, park og -M? + og - sier seg selv, men hvilke er fast, slow, park og -M på dagens brytere? Kablene er ikke godt nok merket. Hadde satt utrolig pris på tips hvis noe vet! Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 3.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 Det der er potensiell rubiks kube. Lagde intervallbryter til en kamerats Princess og det ble mye research gitt. Er ulike patenter ute og går også dessverre. Hadde viskerne selvpark-funksjon originalt? Ville gravd meg frem til viskermotorene og prøvd å få tatt et bilde av typeskilt og lagt ut her, evt hvis du er heldig ligger det kanskje med dokumentasjon på de? Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 4.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Kan du ikke bare måle?: Eks. Koble først til en fast pluss i båten og for å finne minus med å måle mot alle punktene i bryteren (antakelig hvis en svart eller mørk farge). Etter det så måler du fra den faste minusen og prøver bryteren i slow og fast for å måle på det andre punktet hvilken kobling/ledning som er hva (gir +)? Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
jørn Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Jeg tok ut en og en kabel fra eksisterende bryter for å se hva som gikk til hva, så merket jeg det med malingsteip hva det var. Problemet var at parkering var delt på to viskere og kabel skjøtet sammen i et trekkerør som man ikke kommer gjennom, ellers var det lett når man først begynte koble. -M benyetter jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.